|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! För en vecka sedan när jag startade bilen slocknade inte oljetrckslampan! Eftersom jag precis bytt oljan tänkte jag "läcka" och stängde av blixtsnabbt, men eftersom det tog en 10-15 sek innan jag fattade läget och motorn gick tyst och fint blev jag konfunderad (m40, hydrauliska lyftare=borde låta skit utan oljetryck) så jag startade igen! Lampan slocknar inte men jag har definitivt tryck! Efter nån dag reparerade det sig själv, men då började en ny-nollad oljeserviceindikator lysa rött (går inte att nolla igen) och den lyser konstant, även när vilen är avstängd! Samtidigt funkar inte ekonometern längre, den nollas vid motorbroms och hamnar längst år höger som den ska på tomgång men vid gaspådrag registrerar den aldrig mer än 0,8l/mil... Varvräknare och hastighetsmätare funkar som de ska! Är värdelös på bilel så alla tips mottages tacksamt! MvH | |
| Byt si batterierna så blir det bra. | |
| håller med bmw berra.. i värsta fall har du ett kasst mätar hus .. så får du plocka ett annat .. o ställa mätaren på vad bilen har gott. | |
|
Åk till närmaste radio handel och köp 2st 1,2volt lithiumbatterier,ladda upp dom fullt innan du löder dit dom,för annars så kommer problemet tebax lika fort. Du måste ur med hela mätarhuset och skruva av baksidan på den,sen i botten på huset så finns det ett avlångt kretskort,på den så sitter dom 2 batterierna som du ska byta ut. |
|
|
Är det lithiumbatterier som sitter i original? Det finns flera typer av 1,2 volt ackar. Nicelcadmium Nicelmetalhybrid 1984, fanns det lithiumbatterier då? E |
|
| Det kan skilja sig från vissa årgångar,enklast är att ta ur det gamla batteriet och kolla vad som står på det,sen inhandla dom nya. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.