|
|
|
|---|---|
|
Sverige kan i framtiden få en regional kilometerskatt. Tar det aldrig slut eller? I dessa tider borde detta vara ett polititiskt självmord att gå ut med med tanke på stockholms tullarna och kommande val. Tydligen så kommer det in så mycket pengar från dessa tullar, så nu bollar politikerna nya ideer för att få in lite mer klirr i kassan... Detta börjar bli lite sjukt tycker jag. Vad krävs av folket för att politikerna ska lugna sig lite? Namninsamlingar och demonstrationer funkar tydligen inte. Vad tycker ni? DANNE Min bil: Länk | |
|
Gora sig horda pa riktigt, demostrera och rosta bort miljoterroristerna & sossarna. Som bekant snackas det mycket bland folket, fikarummen, skolor, kompiskretsar, olika forbund (motormannen) osv. Men politikerna bryr sig knappast, det enda man kan gora ar att rosta bort dem o hoppas pa det basta. Ursakta stavningen. |
|
|
Enligt ett utredningsförslag ska en ny lokal vägskatt kunna införas för att betala vägbyggen. Det skriver DN. Skatten ska beslutas av regering och riksdag. Länk Vafalls? Trodde man betalade i mitt fall 1635 kr per år för sånt..? |
|
|
Vakna upp för fan.... "I dessa tider borde detta vara ett polititiskt självmord " Knappast, i Sverige har det enorma skattetrycket lett till att sysselsättingsgraden har rasat till ca 35%, alltså är det bara 35% av befolkningen som har ett jobb !!!!!! Det finns t.o.m förorter där sysselsättningen ligger mellan 8% och 12%. Självklart kommer du alltid att vinna röster på kraftigt höjda skatter/ bidrag då majoriteten är beroende. Genom att dra upp skatten lite till kan vi snart pressa ned sysselsättingen till kanske 20% så bara 1 av 5 jobbar, då finsk ingen risk alls att dessa vinner ett val längre. |
|
|
BMW MAN- Vakna upp för fan?? Betalar vi inte redan skatt för vägarna i Sverige via bensinpriset kanske, eller vägskatten för den delen? Vi beskattas från alla håll, och snart borde väl fan måttet va rågat eller? Nu var det ju så att skatten dessutom skulle gå till nya väg byggen och inte sysselsättning... DANNE Min bil: Länk |
|
|
Vägskatt och bensinskatt + moms pyntar vi ju redan! Extra skatter hit och dit. Helt otroligt.... .::BMWLundqvist::. |
|
|
Jag säger "Vakna upp för fan" För det är MASSIVA skattehöjnigar på väg, men ingen verkar bry sig ett skit utan röstar som vanligt. -E85 lär gå upp kraftigt i skatt. -Det gör att man kommer höja bensinskatten också. -Regionala kilometerskatter på gång. -Reseavdrag för bil försämras radikalt = skattehöjning Likadant är det över hela linjen, man tänker höja skatten på pensionssparande. Dags för båtskatt, osv Allt detta kickar in efter valet. Men bara 35% har ju ett jobb så de lär ju aldrig kunna påverka. Med det skattetrycket lär vi ju dra ned sysselsättingen till 20% |
|
|
Svenska folket reagerar inte det är därför politkerna kör med folket hela tiden och gör som dom vill. det enda folket gör här är att snacka om d...ingen gör nåt som kan påverka d hela |
|
|
Håller med till stor del. Dock så täcker ju inte de skatter som nämns här för alla kostnaderna för vägar mm. I många länder betalar man bompeng. Inget konstigt med det, och i de länderna betalar man även skatt för bilen, bensinen mm. Sedan är vägarna i bättre skick också. Personligen tycker jag principen bör vara att man betalar för det man nyttjar, inte mer inte mindre. I Slovenien var det (kanske är det så fortfarande) som så att man satte upp vägtullar vid nybyggda motorvägar. Sedan fick man snällt betala för färd på dessa. MEN när vägen till slut var betald (dvs staten hade fått in den summa som vägen kostade) då tog man bort tullarna och det blev åter "gratis" att köra där. I övrigt vetfasen om det skulle bli bättre med Reinfelt än med Persson, men vafaan, vi har prövat de röd/gröna länge nu, kanske dags för ett byte, så mycket värre kan det ju knappast bli. *BAWORAK* |
|
| Dags att flytta, snart vill ingen bo kvar här !! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.