AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
978

Sugen på en Bmw 7-serie

an
18
anteisr
320ia Touring -04
Hej alla glada Bmw ägare

Är sugen på en lyxbil och har tittat runt lite på blocket och hittat en 735:a. Nuvarande ägaren säger att det är nåt fel på den elktroniska gasen så efter att motorn blir varm så går den sämre men går bra när den är kall!! Nån som har något tips på vad det kan vara??

Mvh
//Anders
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Vad menar du med att den går "bra" och "sämre"? Ojämn tomgång? låg effekt?

läckande spridare kan annars ha den effekten att motorn går bra när den är kall (litet/inget läckage), men att gången försämras när motorn blir varm och det börjar läcka från spridarna.

___
Bilbloggen: Länk
an
18
anteisr
320ia Touring -04
Hej

Det var så säljaren sa... jag vet inte så mycket mer än att den ändå är körbar fast den går sämre. Och han påstod att det berodde på något fel med den "elektroniska gasen".

Mvh
//Anders
Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Jag har provat ringa på den också, till mej sa han att han nu skulle prova att fixa bilen i stället för att sälja. Klarade han inte av det så skulle han kanske prova att sälja den, det här var innan helgen. Den verkade ju fräsch i övrigt så det är nog ett mycket bra köp.

*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
nån länk till annonsen?
ko
15
kolvbult
735 I Al -89
Länk

Skulle tro detta är den omtalade bilen med fel på elektroniska gasen :)
alain
hej
jag skulle rekommendera dig att inte ger dig på en bil som har elektroniska problemer. det kan kosta dina löner + lite till och lite till kan vara utan gränser. jag vet vad jag pratar om. min före detta bil (bmw)kostade mig 65000:- på 1 1/2 år. Sök en annan.
Lycka till!!
MVH (Alain)

((..varje beröring av bromsen är ett tecken på rädsla!!!..))
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
om det är den bilen så tål det ju att funderas på iaf...
beror ju helt på hur mycket du kan göra själv...kan kosta allt mellan gratis till många tusen..

Mvh Andreas
9500:- är egentligen inte mycket för en limpa, men den har å andra sidan inte skinnpaj och har haft 17 ägare. Och går dåligt. Men det är ju inte så mycket som är jättedyrt som kan vara paj. Läckage på insugsidan, trasig tomgångsmotor, läckande kallstartspridare... Om du har ett hum om vad det är som är fel så är det ju bara att tjacka. En sak är i alla fall säker och det är att det inte är den elektroniska gasen som det är fel på. ;)

___
Gör det med stil eller gör ingenting.
an
18
anteisr
320ia Touring -04
Hej

Tack för alla svar. Hoppar nog den bilen men 9500:- är ju iofs inte mycket pengar men men.... man får ju det man betalar för.

Mvh
//Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.