|
|
|
|---|---|
|
Jag har sökt, men jag hittar inget om detta. Det är nämnligen så att min vänstra ventilkåpa på min 540 är skev. Jag tänker därför införskaffa en ny. Är det någon som vet om det finns någon annan återförsäljare än BMW till dessa? Av någon konstig anledning så skänker inte BMW bort dessa till produktionskostnadspris... Eller finns det någon mirakelmetod att använda på den gamla? det är ca 1 mm som skevar i underkanten av kåpan. Mvh, Martin. | |
| Jag kom just på att man inte får annonsera ut namn på företag här på Autopower, om ni har något namn på någon firma förutom BMW som säljer kåpor kan ni väl PM:a mig : ) | |
|
Hur har du lyckats med att få en skev ventilkåpa? Tror bara att du får tag på dessa genom BMW. Lycka till. DANNE Min bil: Länk |
|
|
Dandelue - Ingen aning faktiskt,när jag köpte bilen så läckte den olja från ventilkåpan. Nu har jag bytt ventilkåpspackning ett antal ggr, bytt den bakre gaveln vid insuget och gjort rent vevhusventilationen. Det enda som kunde fela nu var ventilkåpan, som jag lätt kunde skjuta in ett papper på undersidan, medans översidan var helt plan. Jag har en ny kylare i min bil, så jag antar att gamla gett upp och bilen någon gång har överhettats, jag tror att det är då som den gamla kåpan skevat till sig. Allt annat på bilen är i superkondition! / Martin. |
|
| Kan det inte funka med dubbla packningar? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du fyller ut mellan rummet med Hermetite silikonpackning så får du tätt. Men dra bara åt lite grann och låt det torka till lite grann innan du drar kåpan för gott. Hermetite (orange silikon) packning på tub kan man använda istället för packning, jag brukar köra med både "hängslen o livrem" när jag plockar ihop en motor eller byter nått. är allergisk mot läckage :) se exemple. Länk Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Tozzy - Nej, det fungerar inte. hasso - Tack för tipset! Jag ska prova. Jag försökte med packning på tub en gång tidigare, detta gjorde dessvärre ingen förbättring... iofs så hade jag inte rengjort vevhusventen och bytt bakre gavel av insug. Jag ska prova igen. |
|
|
Kan du inte plana ventilkåpan? Måste ju bli billigare än att köpa ny. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Ja varför itne plana kåpan? Beemer, a way of life. |
|
|
TP_, Mugge - Jag tänkte också på det, men eftersom att det är spår i kåpan som packningen ska ligga i så tror jag att det kan få en sämre effekt. Vad kostar det att plana en ventilkåpa tro? och var vänder man sig? / Martin. |
|
| en mekanisk verkstad borde kunna ordna det, har en tvärs över vägen till jobbet bla. dom har hjälpt mig med både toppar och grenrör osv. så sök upp din lokala mek. verkstad | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.