|
|
|
|---|---|
|
Tyckte det var trist att inte TV:n inte funkar längre i östergötland, så jag snik-köpte en Philips digitalbox med 12v som klarar gratiskanalerna. Kollade med ELFA om de hade Koax-skarvdon som passar till antennkablarna till videomodulen. Svar NEJ så jag svarvade till ett eget skarvdon och lödde ihop med en RCA kontakt då jag hadde en skarvkabel "RCA till innomhus TV antenn" liggandes, ström från cigg-uttaget i baksätet och scart ut till 3.5mm phonoplugg till AV in i mittkonsolen. Voila! Kanonbild efter aktivering av "aktiv antenn -JA" i boxen. Funkade klockrent i Linköping under färd. Tänker på sikt lägga boxen "där bak" och löda bort IR sensor för fjärrkontrollen och dra fram den till askkoppen eller brevid mugghållaren för en diskret installation. | |
|
Roligt att höra! :) Grattis! En annan måste ju in och pilla på videomodulens kontakter för att få in en videosignal, ljudet har jag än så länge ingen jättekoll på... Låter helt klart som att man borde haft en AUX ingång tillgänglig i kupén istället :) /M |
|
|
powertoy> Hur funkar det under färd? Vad kör du för tum på skärmen? Vore skoj med lite bilder också :) Bmw für alle |
|
|
robber, Ska försöka att sätta ihop ett litet mektips med bilder när jag är klar. Har den gamla 4x3 skärmen som väl är ca 5 tum. Precis som med den analoga mottagningen så varierar det från perfekt till urkass beroende på var man kör, (vore fint om det fanns RDS tv-signal). Skillnaden med digitalsignalen är bilden aldrig brusar utan fryser till om mottagningen är för dålig. Darklight, E38:ans AV in är ett trepols 3,5 mm phonojack som klarar monoljud. (audio i änden av pluggen, video i mitten och jord längst upp) En kvalifierad gissning är att jacket går direkt till videomodulens vita skarvdon x18806 audio till stift 4 (från boxens scart stift 3), video till stift 6 (från scart stift 19) och jord till stift 6 och eller 15. (från scart stift 21) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.