|
|
|
|---|---|
|
Klarade inte besiktningen och behöver köpa nya katalysatorer till min BMW 523 -96 (E39). Någon som har tips på vilken lösning som är bäst, att köpa en från skroten, köpa utbytes och svetsa dit eller andra förslag? Har ej möjlighet att svetsa själv utan då blir det att leja bort jobbet. Ev nån firma som fixar detta i närheten av Västerås? /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk | |
|
Köp universlkattar. Funkar bra och är billiga. Katalysatorteknik: Länk Raka Rör: Länk |
|
|
Köpte från Avgassystemet som finns här i Stockholm. De hade rätta grejerna trots att alla sa att det enda som fanns var original för en hel förmögenhet. Du kan säkerligen beställa från dem och de skickar.. Länk |
|
Juhas 530i |
Varför måste du skaffa nya kattar? SBP säger ofta att det är kattarna eller lambdan som måste bytas om du får dåliga avgasvärden. När dom bad mig att köpa nya kattar gjorde jag ingenting, bokade ombesiktning, hällde lite K-sprit i tanken. Fortfarande lite dåliga värden fast mycket bättre än första gången, då bad gubben på SBP mig att köra en runda å komma tillbaka! Gjorde precis det, avgaserna analyserades en gång till och allting var OK och bilen gick igenom. Det gäller alltså att ha en varm motor när du ska besikta bilen. Din bil är inte så gammal och kattarna brukar hålla länge. Mvh Juha |
|
Hej. Tack för tipsen. Ska kolla upp detta. Juhas 530i: För att de är trasiga. =) /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
Samma här på min 523 -98. besiktigade för en månad sedan. Kastrofala värden i hallen, ångesten kom snabbt. Men efter en snabbrunda på SBP området med rejäla gaspådrag så var värden fina igen...puhh. Utan att kattarna är riktigt varma blir det inga bra värden. Nu kan ju för all del dina kattar vara slut ändå.. /J |
|
|
Hej igen. Mina kattar är slut. Visste det redan innan jag kom till SPB och hade förberett med T-röd utan att komma ner till tillräckligt låga värden. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
Hur har du kollat om dom är slut då.. jag besiktigade min med vansinigt dåliga värden . på min 530ia var det lamdorna .. och det är en 93a med fint fungerande kattar...ibland går bilen som den ska trotts knasiga lamdor ..ett råd kolla ordentligt annars är det väl bara att byta Lycka till Bimmer |
|
| Varför krångla med T-röd när det finns E85 på närmsta mack? ;) | |
|
Vilket tjat om de är trasiga eller ej. De är trasiga och jag visste om detta innan jag åkte till SPB. Punkt slut. =) E85 finns inte i närheten utan 3 mil till närmaste mack. Körde med 1/3 T-röd och det räckte inte för att få ner värdena tillräckligt. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
Ok ja synd att du ser det som tjat .men kolla rakarör.se där finns alternativa kattar att svetsa in .. ring och snacka med dom så kan dom nog ge bra råd på vilka kattar du skall köpa Bimmer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.