AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.883

Pixelproblem på X5 -2002

Vad idag och tittate på ytterliggare en begagnad X5a. Är det någon som har haft pixelproblem (text/siffror går knappt att avläsa pga av att vissa delar/pixlar av siffrorna inte lyser) på sin X5?.
Har läst en del på forumet att det verkar vara ett vanligt fel på BMW. Dock hittar jag inte att någon har haft problem med X5an (den information display som sitter under hastighets och bränsleförbruknings mätarna). Går detta att åtgärda? Vad kan det tänkas kosta ifall man lämnar in den för lagning?
jo
551
joafog
BMW 535D F11
Vet inte om någon en sån här, men det verkar ju fungera!!
Länk

//Jocke
Bi
32
BimmerX5
Z4 2,3i -09

Hej,
har också fått detta problem, när bilen stått ett tag. Men mina pixlar återkommer när bilen körts ett par dagar...kan det vara ett litet batteri som behöver bytas? Bäst att kolla med verkstaden. Länken ovan är för folk som vill ändra mätarställningen....
X
58
X man
X5 3,0 -03
Tja!

Jorå, jag har haft broblem med pixlarna. Har själv en X5:a -03 men löste det genom att anlita dom här Länk. Gjorde det i våras, supernöjd. Går på ca. 1400sek + frakter. Dom reparerar & returnerar samma dag som dom får in instrumentet. Skruva ur 2st T10 torxskruvar i ovankant av instrumentet & plugga ur 3st kontakter på baksidan, packa väl och skicka iväg.

//Janne
Hade samma fel på en 4,6 -03:a. Bytte kombiinstrument på aukt. verkstad. Har för mig att kalaset slutade på ca 6500-7000 kr, ganska svettigt. Åtgärden ovan låter som ett klart mer prisvärt alternativ.

Mvh /T
X
58
X man
X5 3,0 -03
Enligt firman som reparerade mitt instrument ska felet med döda pixlar inte komma tillbaka. Vad dom gör med den har jag ingen aning om men resultatet är 100%. Detta ska jämföras med att byta ut hela instrumentet hos aukt. verkstad då dom i n t e kan garantera att felet uppstår igen då instrumentet har samma konstruktion som den du byter ut (enl. BMW själva.)
Att sen inte BMW har samma kunskap o vilja att laga trasiga instrument här på hemmaplan är märkligt, det är väl mer $ att sälja nytt. Den som lever får se men som sagt, det är en viss prisskillnad.

//Janne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.