|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla bilkunniga, har fått ett litet bekymmer. Har ju varit ett par fina dagar här i Malmö med hopp om VÅR = ställt på glidaren. När jag vred om tändningen och kört ca 1 km så "larmade" färddatorn helt plötsligt "R AXLE FAILSAFE". Instruktionsboken är ju NATURLIGTVIS på tyska = NO HABLA INGLES. Lyfte upp bilen för att kolla oljan i diffen, den var låg. Om det nu är detta som spökar vet jag ej, men jag undrar vilken olja jag ska fylla på. Finns det någon därute som haft samma varning på färddatorn, och isåfall, vad var det som var fel. Hittade inget under mektips. Tacksam för svar. Kör smakfullt, kör BMW. :) | |
|
Hej Martin! Modell 8 Series: 850Ci Coupe (M70, E31) Differential Castrol SAF-XO 75W-90 1.9 Lit Sten |
|
|
Hallo! Vet inte exakt vad "ditt meddelande" betyder tyvärr...MEN>>>> >>>Har du diffbroms i din vagn så är oljan Castrol SAF-XJ(med LS tillsatser)...Viktigt att komma ihåg,dock så har väl inte diffbroms sålts till E31:an? Som sagt...Inte säker om det gick att beställa en E31:a med diffbromsad axel. Men iom att 750 hade den möjligheten så torde?!? E31:or också haft den möjligheten misstänker jag. Spekulerar nu utan att ha kollat upp fakta som du ser :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.