AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.176

Navi Business / Professional?

Sl
16
Slanet
525i Touring -05
Kan någon förklara skillnaden mellan Business och Professional Navi? Dom aktuella modellerna. Jag ska ha den i en 5-serien E61. Tack!
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Business navin har ej kartbild, utan enbart pilar/text i displayen. Prof. har kartvisning. Båda funkar men merpriset för en proffessional är väl värt gentemot business.
Ska du eftermontera eller är det nybeställning på g?

.::BMWLundqvist::.
Sl
16
Slanet
525i Touring -05
Alright! Det var det jag fruktade! Eftermontera tänkte jag göra. Det ska finnas en kampanj på business Navi för 12 900:-. Fruktansvärt spartanskt utan karta!!! Det är ju 2006. Fattar inte att dom ens kan sälja en Navi utan karta? Professional finns det ingen kampanj på så vitt jag vet så då blir det sanslöst dyrt.
Visa användare
117
toller
530d touring -02
Köp en lös GPS, du spar både pengar & tid!!!!
Det kan ju vara bra med en GPS som kan navigera & inte bara kostar pengar.
Tom Tom ska släppa en ny & det ska nog även konkurenterna göra. En fördel med exepelvis Tom Tom är att du kan ta med den upp på hotellrummet & planera färdvägen inför nästa dag samt att du kan uppgradera dina kartor osv
Mvh

Schnitzer
Håller med Slanet. Jag visste inte heller om skillnaden. Men den troligen begränsade merkostnad som tilläget med kartbild innebär borde medföra att de lägger ned business och håller ett vettigt pris på professional så fler unnar sig den funktionen. Å andra sidan vill vi väl alla tjäna pengar, så jag ska väl inte vara alltför kritisk till deras prissättning, men med lägre marginaler och högre volymer skulle de kanske ändå tjäna mer.

Mvh
Mikael
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Det är väl större skärm på professional? Den som ingår i business är samma som sitter i alla E60/E61. Därför den stora skillnaden i priset, om jag får gissa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.