|
|
|
|---|---|
|
Hej, skulle vara tacksam för lite tips om vad som hänt min 535iA-97 M62b35 Motor (V8). Började med att larma för förlite kylarvätska, fyllde på men det försvann snabbt igen. Tempen gick upp högt (inte över rött). På väg hem låg en kompis bakom och såg att vid två tillfällen kom det ut kylarvätska under bilen, ganska mycke sa han. Kollade men kan inte hitta någon läcka någonstans, har provkört lite efteråt vid första tillfället funkade den normalt, andra gången kom det inte någon värme, parkerade och dagen efter hade den läckt olja (ett par dl) Värst av allt. Ser nu att vatten kommit in i oljan (är grå). svårt att se om det är någon olja i kylarvätskan. Kan vara något annat än topparna (packningarna) eftersom det är väldigt dyrt Mister | |
| Vart hade den läckt olja någonstans då? | |
|
Hej, tack för ditt svar - Svårt att säga, men verkar komma framtill på motorn, pölen var under hela motorn, men när jag tittade verkar det mest vara från framändan. Mister |
|
| Svårt att säga ved det är för fel , borde inte läcka olja för att topppackning gått men har det kommit mkt vatten i oljan så nivån är allderles för hög så kan det bli så att motorn trycker ut överskottet.Jag skulle inte köra mer med bilen om jag vore dig utan lämna in den för att få felet konstaterat och sedan avgöra lämplig åtgärd. | |
|
Hej tack för ditt svar, har inte kört en meter, bogserade den till en verkstad idag, dom skall provtrycka kylaren och topparna, jag får hoppas att dom är ok, om inte tja bara att laga och se glad ut Mister |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.