AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.180

BMW 540iA konstigt ljud vid låg fart

Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
Hejsan!

Jag har precis köpt en -95ans 540iA som ibland låter gnisslande/vinande när man kör i lägre hastigheter..det låter mer/mindre beroende på hastighet och försvinner helt när man kör snabbare än ca 50 km/h.. låter nästan som om det vore en rem som låg på.

Jag har testat att lägga växeln i neutral då jag rullat fram men samma ljud kvarstår så det borde utesluta lådan iallafall?

Tacksam för svar

/Sikkan
Visa användare
63
sexybeamer
bmw 320 -88 cab
har oxå ett konstigt ljud... låter som en servopump som inte får olja.. fast det ljudet kommer från sprängkåpan vid växelådan... har du samma typ fel? håll kontakten om du har samma fel! mvh micke

Bmw är beroendeframkallande
BMW=Beutiful More Women
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
Tyvärr är jag skitkass på bilar så jag vet inte riktigt vad sprängkåpan är förnått med ljudet låter från eller vid vxl-lådan iallafall.. ibland låter det ibland inte.. grymt märkligt ljud iallafall.
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
hm, det ska stå men, och inte med
da
13
davva74
523i-96
325ix-89
hej sikkan.ägde en 540i touring för c:a 2år sedan,det var ett exakt likadant ljud som du beskriver.efter mycket lyssnande och funderingar,så kom jag fram till att det var stödlagret som håller kardanaxeln så jag bytte det och sen vart det tyst.stödlagret sitter ovanför skyddsplåten ovanför katalysatorerna,så man måste plocka ner kattarna+avgassystemet.några timmars jobb men inte speciellt svårt.

davvan
ma
500
marineutter
540IA Touring Executive 1995
525dA E61 Touring 2004
Sikkan; Kolla svaegningdaemparen...!!!! Daemparen foer svaenghjul daer flaektremm, ac-remm etc sitter fast!

De ger sig vid runt 20.000mil

mvh marineutter
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Min 540ia-93 är helt störd!! I lördags small det till i lådan i 60km/h, bilen gick på nödprogram (Konstant 4ans växel) Lät den stå på söndagen och på måndagen funkade den utan problem o gör så fortfarande. Ska in med den på BMW på fredag....
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
Tack för bra svar! :)

Jag ska kolla upp närmare vad det kan vara.. eftersom mina mekarkunskaper är näst intill obefintliga så får man väll lämna in bilen antar jag.. kan bli dyrt :P

Ska höra med farsan om han har lust att titta på det oxo.

MVH Rickard a.k.a Sikkan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.