|
|
|
|---|---|
| jag har funderat på att köpa extra lampor tillbilen min eftersom ljuset är så dåligt vad tror ni om d kan man inte få fina lyktor så det ser hyggligt ut eller skall jag bara glömma det och satsa på xsenon om jag villha bättre belysning? | |
|
En extraljusramp kanske? Något annat är krångligt att få dit på en E34 då huven öppnas framåt och därför gör det krångligt att sätta stag på traditionella x-ljus. Stag är i princip ett måste! Jag funderar själv på en extraljusramp till min senaste E34, enklast att få dit och stör utseendet minst. Det finns väl få bilar där x-ljus passar så illa utseendemässigt som på BMW? Om du vill går det bra att köra med 100W-lampor i helljusinsatserna, det förbättrar en aning. Det finns de som påstår motsatsen p.g.a. underdimensionerade kablar o.dyl. men jag körde själv i 3.5 år med 100W-lampor i den 525i -91 jag hade tidigare utan missöden. Xenon är ett skitbra alternativ, men det är ju lite dyrt, helst skulle man vilja ha på samtliga ljus och då springer det iväg. ------ BMW CS #04839 |
|
| hur skulle det gå med 100 w i både helljus och kort ljus då? kanske d blir för mycket då? | |
|
Det går inte att ha 100W-lampor i halvljusinsatserna av olika anledningar. De är i plast och tål ej värmen, de kyls heller ej konstant av fartvinden som helljus då dessa till 99% används i god fart, och de skulle blända mötande på tok för mycket. ------ BMW CS #04839 |
|
|
okej. tack för tipset. |
|
|
Ska man alltså tolka diskussionen som att man kan sätta 100W i de inre standardmonterade helljusreflektorerna på en E34? |
|
|
"Om du vill går det bra att köra med 100W-lampor i helljusinsatserna, det förbättrar en aning. Det finns de som påstår motsatsen p.g.a. underdimensionerade kablar o.dyl. men jag körde själv i 3.5 år med 100W-lampor i den 525i -91 jag hade tidigare utan missöden." så skrev davve om du inte har läst det. tydligen går det utmärkt attt köra med 100 w i helljusen jag skall pröva på det iallafall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.