AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
570

extra ljus på 525 -94

jag har funderat på att köpa extra lampor tillbilen min eftersom ljuset är så dåligt vad tror ni om d kan man inte få fina lyktor så det ser hyggligt ut eller skall jag bara glömma det och satsa på xsenon om jag villha bättre belysning?
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
En extraljusramp kanske? Något annat är krångligt att få dit på en E34 då huven öppnas framåt och därför gör det krångligt att sätta stag på traditionella x-ljus. Stag är i princip ett måste!
Jag funderar själv på en extraljusramp till min senaste E34, enklast att få dit och stör utseendet minst. Det finns väl få bilar där x-ljus passar så illa utseendemässigt som på BMW?
Om du vill går det bra att köra med 100W-lampor i helljusinsatserna, det förbättrar en aning. Det finns de som påstår motsatsen p.g.a. underdimensionerade kablar o.dyl. men jag körde själv i 3.5 år med 100W-lampor i den 525i -91 jag hade tidigare utan missöden.
Xenon är ett skitbra alternativ, men det är ju lite dyrt, helst skulle man vilja ha på samtliga ljus och då springer det iväg.

------
BMW CS #04839

hur skulle det gå med 100 w i både helljus och kort ljus då? kanske d blir för mycket då?
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Det går inte att ha 100W-lampor i halvljusinsatserna av olika anledningar. De är i plast och tål ej värmen, de kyls heller ej konstant av fartvinden som helljus då dessa till 99% används i god fart, och de skulle blända mötande på tok för mycket.

------
BMW CS #04839

okej. tack för tipset.
an
255
anma0572
520dA Touring -12
Ska man alltså tolka diskussionen som att man kan sätta 100W i de inre standardmonterade helljusreflektorerna på en E34?

"Om du vill går det bra att köra med 100W-lampor i helljusinsatserna, det förbättrar en aning. Det finns de som påstår motsatsen p.g.a. underdimensionerade kablar o.dyl. men jag körde själv i 3.5 år med 100W-lampor i den 525i -91 jag hade tidigare utan missöden." så skrev davve om du inte har läst det. tydligen går det utmärkt attt köra med 100 w i helljusen jag skall pröva på det iallafall.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.