|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Undrar om det här är bra grejer och inte allt för stöttiga? Länk står dock för standrad chassi.. | |
|
Jag har monterat det på två bilar och är skitnöjd. Bra stabilitet, skön väghållning, snyggare utseende då bilen blir lite lägre men ändå så är inte komforten nämvärt sämre. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
måste fråga dig då, eftersom det är för standard chassi då sänker den 35mm (räknat från standard chassi). men jag har sport chassi, enligt Shachs funkar det ok? Men då blir sänkningen endast 20mm. 35-15 = 20mm mellanskillnad. |
|
|
Exakt. :-) ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Inte värst mycket, men jag tror jag kör på dom, vitsen är mina dämpare behöver bytas och vill hända nått som är lägre o bättre väghållning | |
|
Det blir inte LÅGT utan mer lagom i mina ögon. Man ska ju kunna använda bilen oxå. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| har du nåra bilder på din sänkning? | |
|
Tyvärr så har jag bara detta ---> Länk Men bilen är påställd nu så det kommer garanterat bli mer under våren/sommaren. :-) ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Snygg bil Micke! Vad kostar denna sänkningssats? Det spelar ingen roll om man har orginal m-chassi sänkning vid montering? |
|
|
Jag hade fabriksmonterat M-chassie innan jag drog igång projektet. Delarna jag monterade kostade 9029:- + montering och fyrhjulsinställning. Motsvarande original M-prylar kostar på BMW 12180:- + montering och fyrhjulsinställning. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Ok, rätt så saftigt med andra ord. Stor skillnad mot M-grejerna som satt på med avseende på väghållning? | |
|
Det gjorde 0,6 sekunder på Super Stage och det är MYCKET. För normal +körning på landsväg är skillnaden obetalbar! ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Glömde, har bara kört typ 100 mil med nya chassiet så jag har inte så stor erfarenhet. Däremot så hade jag 530iAT -93 i typ 1500 mil och den blev UNDERBAR med samma typ av uppgradering från M. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Allright, låter ju bra! Hade tänkt att byta ut lite bussningar i sommar, trycka in lite hårdare än orginal och det vore lönlöst om man inte har fjädrar & dämpare i bra kondition, vilket mina inte är i efter snart 21 k mil. Börjar ju bli dag liksom. Får kolla runt lite och avvakta tills sommaren. Några andra fabrikat du rekommenderar kanske? Har ju läst lite om FK, de billigare varianterna (för 3600 kr) men de är lite tvivel kring kvalitén, man vill att det ska hålla bra i längden också.. |
|
|
Vet inte om själva fabrikatet har så stor betydelse för oss vanliga men om/när du köper, köp ett komplett kit! Det är avvägt för varandera i sina deler sinsemellan. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| måste man göra fyrhjulsinställningen efter man byt dänpare? | |
|
Jepps. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| varför? vad händer om man inte gör? | |
|
Då sliter du upp dina däck på bara några mil. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| motivera tack vad fyrhjulsinställningen gör! | |
|
bmw_patricia: Vad menar du med "gör"? Man ställer in hjulvinklarna på ett flertalpunkter (Caster, Camber, Toe...) enligt förbestämt schema som varierar från modell till modell. Om du sänker bilen så stämmer inte vinklarna. Du kan till exempel råka ut för att däcken tar i marginellt i skärmen eller liknande och du får ett slitagemönster i gummit som gör att vibrationer uppstår i vissa hastigheter. Man kan även få en ytterst spårig bil som drar åt något håll och känns instabil. Samt att däcken slits snett och väldigt fort. Även seg styrning kan förekomma. Kolla ---> Länk Aliquando et insanire iucundum est. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.