AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
510

M-Knopp

Dino
Hej undra bara om det finns nån som har monterat en
M-knopp i sin bil som kan hjälpa mig ! finns det dragna cablar i bilen i förväg eller ? för på knoppen som jag har köpt så hänger det en sladd med en speciell kontakt i ändan !!!
Vad göras ?

M-MotorSport
Ka
48
Karv
318is-90
Jag antar att sladden är till belysningen i knoppen, vad jag vet så är det bara att leta upp en sladd under konsolen vid handbromsen, kolla så att den går till nåt som styrs av tändningen, sen skarvar du bara på den, så e d klart, sen e d juh bara att slå på tändningen så lyser d så fint...

Mvh Marcus
Dino>>>>Var köpte du den? Pris osv....

'Respect is something one earns not get'
Dino
dominik den köpte jag från BMW i solna för 1250:-
de skulle ha lika mycket för att montera in den så jag tänkte jag kanske kan spara på det genom att försöka själv o andra sidan vill jag inte hålla på att slita o dra i bilens sladdar då jag inte är så kunnig inom El enligt BMW själva så är det bara 330 o M modellerna som har färdig dragna kablar under växelspaken resten av modellerna ska man få dra själv .....

M-MotorSport
Visa användare
152
Z
320i -90 kompressor
320 -87
vid askkoppen bakom handbromsen har du en liten 12 w lampa som lyer på tändningel/ljus reglaget, bara att dra därifrå¨n
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Jag har ett litet förslag ang inkopplingen av knoppen . Anslut kablarna till elhissknapparnas belysnings kabel. Då tänds ju även den när du stiger in i kupèn, Ser maffigt ut liksom M5an !
Ri
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
När jag köpte min M-knopp med belysning så fick jag med en monteringsanvisning, dock efter lite tjat.

Den speciella kontakten skall kopplas till reostaten som sitter under rattstången.

Bytet är väldigt enkelt, tar ca 30 min.

Lycka till med bytet.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.