AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
547

Dimmljus modell

dr
26
drdreas
525i -01
Hej!
Jag har troligtvis råkat köra över en trottoarkant vid parkering och förvridningen av kjolpaketet (är inte säker om jag har kjolpaket) har fått det högra dimljuset att spricka. Är det en standard på dimljus eller kan jag ha en specifik modell för just mitt kjolpaket, detta undrar jag efter att ha sökt lite på nätet och sett andra 5 serien som har konvexa (är inte helt säker dock) glas på dimljus. Mina glas är helt platta, någon vänlig själ som orkar förbarma sig ?
ML
252
MLindqvist
540i (6 vxl) -98
Är ingen expert på området men är det platta så är det nog standard-dimljus och de kostar drygt 900-1000 kr att byta. Gjorde det nämligen själv i förra veckan.
ML
252
MLindqvist
540i (6 vxl) -98
Länk
Länk
dr
26
drdreas
525i -01
Det är nog inte dom jag fick på länken, mina är helt runda och inte fyrkantiga.
Jag har förmodligen något m paket, tycker jag minns att tidigare ägaren påpekade det. Skall ta en bild på dom så kanske någon vet vad det är för typ. Tack för svaret Lindqvist!
dr
26
drdreas
525i -01
Nu efter lite sökande på nätet har jag hittat samma dimljus, hoppas det inte är något jätteovanligt. På köpet har den andra lampan lagt av fastän glaset är intakt, då blir det dubbel kostnad :/

Länk

Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
På 01:an kom dom runda dimljusen, om det är samma som på m-paketet vet jag dock inte.

BMW CS #5206
pu
528
pulare
520 D F11 2014
Är det dom som är på länken till stylabilen så har du M- paketdimljus. Är dom mindre och runda så har du -01 dvs facelift dimljusen

/Pulare
dr
26
drdreas
525i -01
Tack Pulare!
Nu blev jag ännu mer osäker, jag får nog lämna in bilen till bmw så att jag inte gör något fel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.