AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.080

Vad har jag för generator?

po
68
pop
735i -92 (sonens bil)
PROBLEM. På tisdag skall jag resa brt, Jag tror att generatorn är slut.
Det fins ingen benämning på generatorn så jag harv ingen aning om vad jag skall saffa för ersättare. På hållaren till kolen står det HÜGO 13 0504 14V
Och på batteriet står det 12V 85 Ah 760A
Men vad jag inte vet är vad min generator laddar..
Jag har en 735iA 1992
Spelar det någon roll ifall jag sätter dit en som laddar för mycket?

______
o/______\o
Oo=00=oO

94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Innan du byter hela dyra generatorn, har du testat att bara byta regulatorn? (laddningsregulator, kolhållaren, laddningsrelä mm kärt bar har många namn) Jag köpte en på feltema för 99 kr och den funka utmärkt så länge jag hade kärran.

Vad gäller generatorns kapacitet så gör det inget om du sätter dit en större, du får bara mera ström till en massa extraljus eller nått. Se bara till att inte sätta dit en mindre för då kan laddningen börja bli dålig om du förbrukar mycket ström.

//Magnus

po
68
pop
735i -92 (sonens bil)
Jag bttte regulatorn för något år sedan. När jag skruvade loss generatorn och kollede tidigare idag så såg jag att det var väldigt slitet där kolen ligger emot.
Ca 2mm nerslitna spår. Åven kolen är slitna , det har bildats en en fas på dom. Det enklaste och snabbaste är nog att kolla skroten efter en 140a generator. Jag tror att min e' slut (32000 mil)

______
o/______\o
Oo=00=oO

po
68
pop
735i -92 (sonens bil)
Kort bakgrundsifo. Varningslampan för parkeringsnromsen lyser lite svagt efter start av motor. När jag varvar upp motorn till 2000 varv slocknar den. Släpper jag sedan gasen så tänds lampan igen. Till slut så dog radion, blinkers m.m. Allt elektriskt.

______
o/______\o
Oo=00=oO

an
643
anlima
735iA -87
Mekonomen har utbytes 115A och 140A för 3095:- resp 5600Kr
Finns det ingen där du bor som renoverar generatorer och startmotorer?

/Mats
Visa användare
391
jacke
750 e32_89
Jag har en generator som e frisk från en 750-89
po
68
pop
735i -92 (sonens bil)
Tackar så mycket. Jag köpte en på skroten för 800:-
Nu funkar allt igen (+ att andra konstigheter försvann)

______
o/______\o
Oo=00=oO

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.