|
|
|
|---|---|
|
Hej,som det uppenbarade sig när sommardäcken åkte på i fredags så klarar bilen inte brunslock i 70 km/h den blir yvig och slingrig samtidigt som det dunkar/slår lite? Likadant över broskarvar på E4 i 110 så går det nästan utan problem men i 140 så slår det till i karossen och slingarar sig samtidigt. Just på plant underlag så är det inga problem (körde bana i går utan problem)förutom när det blev ojämt i skarvar då dunkar det, vad kan det vara? Jag har även sökt och hittat lite info men om någon varit med om exakt samma problem och löst det så är ni välkomna och skriva lösningen på problemet! Mpower | |
|
Troligen en eller flera bussningar bakvagnen som är dåliga - populärt kallade "silenblock". Hur långt har bilen rullat? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Den har rullat 14900 mil och jag kände redan med vinterdäcken på brunslocken att det var lite vajsing med något. Men som sagt nu känns det mycket mer och den ålar sig på ojämn mark. Är det vanligt att dem ger upp vid det miltalet eller tidigare? JAg kan tillägga att det skakar INTE i ratten vid bromsning eller någon hastighet utan mest vid dem där locken. Mpower |
|
|
Lämnade in min 323ti för att få bytt silentblocken, bilen är en helt annan.. väghållning och missljud i chassit ifrån ojämnheter på vägen är som bortblåsta! |
|
|
Jag har tid den 18/4 för byte 2200 med hjulinställning är det sjyst pris eller var har ni betalat för det jobbet?! Längtar tills bytet bilen känns lite skev för tillfället :-( Mpower |
|
|
betan: byta siltenblocken? ett byta av silentblock går i runda tal på 2000kr. Om det är samma upphängning som en annan e36 utan M-paket. |
|
|
stoffomatic: Ja, gummibussningarna längst fram i bakvagnen, förmodlingen silentblocken dem brukar ge med sig på E36 or vad jag vet. Mpower |
|
|
jag skulle tippa på hjulinställningen... de är samma problem som jag har för tillfället... har du just bytt till sommarfälgar kanske? de va då jag märkte det nämligen. |
|
|
sveafmx:hjulinställningen gjordes förra våren för min del och sen har jag haft bilen upplyft och det fanns knappt någon bussning kvar på sidorna.... Men det blev mer markant när sommardäcken åkte på!Trist och åla runt i 30-50 km/h. Mpower |
|
E30_320i |
har samma problem, Min är helt lös o ranglig på rak väg kan det går bra men inte över 90km, brunnslock yrvar hela bilen, Är det bussningarna ? kan man se om de e kassa, för jag har inga glapp när jag lyft bilen, o rryck på däck o bärarmarna, men ser att de e torra o spukna, på rak väg inga problem, den kränger o har sig.. var kan man bäställa Till bra pengar slinterblock? |
| min var väldigt instabil bak o började låta lite........bytte stötdämpare o främre/yttre länkarmsbussning(150:-st)-----blev bra | |
|
Var på väg ner i diket pgr av dåliga "silentblock" när det var blixthalka. Bakvagnen var mycket ostabil o slingrade sig rätt ofta oberoende av om jag körde över brunnslock eller broskarvar. Körde till lokala BMW som byte v o h för 1800:- sedan dess går den som den ska. Klonkade osv i min oxo. Det märktes direkt när dem gick sönder och det gick fort. BMW, you know it |
|
|
chris76:Min förra 318 var lite slingrig över brunslock ochså men det var dämparna på den så lite av samma symtom finns det med kassa dämpare/silentblocken. Kimmy:Dem ska bytas på Imorgon :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.