|
|
|
|---|---|
|
Kan det vara värt o hämta hem en bmw 525i 93-95 årsmodell ifån tyskland? och vad kan de gå på o ta in en? säg att bilen kan kosta 20 000 hos bilhandlaren i tyskland! Tack på förhand! C ya | |
|
Räkna med en importkostnad på 7-10 tusen beroende på hur långt ner i Tyskland bilen står, hur många ni är som åker och hur ni tar er dit samt var i Sverige du bor. Blir resan lång kanske det tillkommer en övernattning? Bilen kanske inte står nära en flygplats vilket medför hyrbilskostnader alternativt en bilresa på vägen ner istället för flyg. Köpte själv en 525i SportLimousine i Berlin. Flyg (2 personer) från Landvetter Gbg till Berlin ca 2000kr. Bensin och färja hem ca 2000kr, skrotningsavgift 1500kr, regbes etc ca 2200kr + att skatten naturligtvis tillkommer. Detta lilla äventyr landade på ca 9500 inkl skatt och div småkostnader. Tror det blir svårt att sänka denna kostnad speciellt mycket om du inte har betydligt kortare resväg och/eller reser själv. Mvh |
|
| Jag bor i jönökping och bilen jag har tittat på står i en ort som heter Worms! har inte en jävla aning om vart de ligger! :D dom vill ha lite drygt 20 000 svenska för bilen jag har tittat på! C ya | |
|
Skulle säga mellan 8-10.000 kr utöver bilpriset, inkl. allt. Själv skulle jag mkt hellre köpa en E34 i Tyskland än här hemma, där kan man fortfarande hitta rostfria och fräscha exemplar, här hemma är de mesta rent skrot, men nån ekonomisk fördel bör man inte räkna med. två.åtta: har du köpt ännu en E34 sportlimo?? BMW CS #5139 |
|
|
vad tror ni om denna bilen? kan den vara nått att satsa på? Länk C ya dudes |
|
| bilen finns i närheten av mannheim borde la gå o flyga dit tycker man ju! :D | |
|
Ser väldigt fin ut, men verkar sakna klima samt läder.. klima är ju ett måste iaf enligt mig, men kan man leva utan de kan den väl vara värd att titta närmare på. BMW CS #5139 |
|
|
då kanske du skulle rekommendera mig att gå på denna istället då elr? Länk C ya |
|
|
Såg fin ut.. verkar ju vara en av de ovanliga 525i Sportlimosine vagnarna. BMW CS #5139 |
|
|
??? nu hänger jag inte med! vad betyder BMW CS #5139! är väldigt ny i bmw och import hållet! :D C ya |
|
| ofan det var din signatur! :D nu fatta jag! | |
|
Icekallt: Den du länkade till senast är en s.k. SportLimousine och är en 525i tillverkad i begränsad upplaga. Ska du köpa E34 525 kan jag definitivt rekommendera en sådan! Just det ex du länkar till har varit till salu ganska länge vilket skulle kunna tyda på att den inte är så fin som på bilderna. J.L: Jag hade ju bara en =) Hittade ännu en jättefin och var bara tvungen. Mvh |
|
| okej.. men hur vet jag att det är en sån sportlimousine? | |
|
Icekallt; Syns på bilderna, se min blogg för detaljerna i 525i Sportlimos utrustning, mig veterligen en av två Europeiska E34: or som har M Speglar som standard, den andra är M5 20 Jahre byggd i 20ex, den detaljen är ett kännetecken, andra är speciellt trä, Amarettaklädsel från M5, 17" Krysseker fälgar, och en unik färg, Schwarz Mica, alltså en fin och unik bil, perfekt sätt att åka sportig E34: a billigt. Mvh Stephan |
|
|
okej.. tackar.. har skickat ett mail till säljaren av bilen i den andra länken jag la upp. bad han om att skriva om the overall condition så att säga samt om det var några buckler elr dylikt! fast man vet ju inte om det han säger är skit snack tyvärr.. Mvh Peter |
|
Juhas 530i |
technisch und Optisch Bombastisch! Das Auto ist in einem TraumhaftenZustand! MEGASAUBERE OPTIK! HAMMERWAGEN HAMMERPREIS für echte Kenner und Sucher! Händler: Caradeniz Automobile Hos en handlare med sådana här slogans skulle jag nog inte handla! Vill du köpa en billigbil köp den i sverige istället. Mvh Juha |
|
Där slog censuren på autopower till igen. Icekallt: Du har mail genom s.k. PowerPost ang. en fin E34 525. Har tyvärr inte kunnat skicka ett mail till din riktiga e-postadress eftersom autopower tycks ha tagit bort möjligheten att se dessa. Mvh Carl |
|
|
icekallt: hur blev det mde bilen? Har du hämtat nån bil? MvH Bmw 4-ever |
|
| nej jag har inte gjort de. håller på att titta på en här i sverige först o främst. har hittat en jag är intresserad av! hur kommer det sig att du fråga ? bara nyfiken elr? C ya | |
|
Ja du är från bankeryd ju som jag, så man undrar lite. har ju inte sett nån tyskreggat e34 här i byn. MvH Bmw 4-ever |
|
| Är det du som brukar stå parkerad nere vid videobutiken elr? brukar stå en gul bmw kombi där. Mvh Peter | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.