|
|
|
|---|---|
| hej undrar vad billigaste försäkring är på bmw m3 cab av 96årsmodell är??jag är 30 bast | |
|
ring runt och kolla. omöjligt att säga. // M.v.h. Daniel |
|
| nä fy fasen vad dyrt 31 tusen på trygghansa å nästan 32 på ett annat vem fan har råd med detta hjälp sugen som fan hur kommer man ner i pris är de lönt att ha en m3a -96a halvförsäkrad?? | |
| Om du tar det lugnt och mest är ute och glider skulle det räcka med halv. Men om du tycker att det är kul att gasa är det hel som gäller. Annars kan det bli ett dyrt äventyr. | |
| undrar om de hjälper att ta de på morsan som är 67??=) | |
| Försäkringsbedrägeri. FS bolagen kan då neka ersättning den dagen det händer något. Men risken är hyffsat liten, sköter man det snyggt brukar det inte bli några problem. | |
| är de så?? en polare har sin m3a skriven på sin morsa o han smällde den han hade inga problem att få ut försäkring | |
| Som jag sa, sköter man det snyggt brukar det inte vara några problem, men det är fortfarande olagligt. | |
|
jackess: Om du inte har råd att skriva bilen på dig själv köp i så fall en bil som du har råd med. Länk |
|
|
Ring runt och fråga bolagen, tekniskt sätt så kan din mamma äga bilen & ha den försäkrad men hör då vad bolaget säger. Det är ju inte helt rätt men skillnaden lär ju vara som dag och natt mellan dig och mor din. Det finns mkt skrivet om detta här på forumet, sök på skenförsäkring osv. Undrar vad dem tänker när en kvinna på 67 vill försäkra sitt nya åk - m3 cab! Hehe. Men billigare än 30 lappar borde du finna, jag minns att jag hitta nått till mig själv (21 år, 3 skadefria år bara) kostade 22 tusen, helförsäkring, men det vart för dyrt så jag fick nöja mig med en 325:a då. Ring runt, överallt, du kan få lite rabbat om du har flera försäkringar i samma bolag. |
|
|
Kolla med LF, de var billigast för mig. M3 cab -95 direktimport maj -05. 14500 / helår / helförsäkrat Petrob ------ M3 Cab |
|
| hur fasen kan de skilja så på priset då?? JAG HAR KOLLAT på lf å de låg runt 30lax tycker de är weird=( de är la bara att betala=) har hittat ett bolag men desamma där 4 bolag tog bara trafikförsäkring på min bil =( så ska man köra fint få man lida pinn=) | |
| Inget försäkringsbolag som vill försäkra en M3, särskilt inte en E36 och därför sätter dom avskräckande premier. Handlar helt enkelt om olycksstatistik. Sitter många med keps bakom ratten på E36:or och som inte kan köra ordentligt och med vett. | |
| de jag känner vetterligen är mycke måna om sina bilar men tyvärr är ju inte alla det =( | |
|
Kör lugnt och välj halvförsäkring. Eller välj en annan bil. Som någon sa, M3E36 har förmodligen ett ganska dåligt förflutet i olycksammanhang, därav premierna. Försäkra på morsan, visst. Men räkna med att det kan bli trubbel om det händer nåt. Väljer dom att bråka den dag det händer nåt så spelar det ingen roll hur rätt du har i juridisk mening, du kan få vänta år innan du får nåt öht. Därför skulle jag aldrig rekommendera någon att försäkra på någon annan. Ur moraliskt hänseende så ger jag f-n i det. |
|
|
Jockess: Kolla med BMW Orginalförsäkringar Länk . Jag fösäkrade nyligen min "nya" BMW där och det va nästan halva priset jämnfört med LF! Blir du sen oxå medlem i BMW Club Sweden (kostar 450kr) så har du 10% på hela försäkringsbeloppet + en massa andra trevliga förmåner som träffar och dyligt. Annars har jag hört att Sveland försäkringar ska vara billiga. Länk Lycka till / Mvh Jimmy |
|
|
Jimmy: Får du rabatt på BMW Original om du är medlem i BMWCS? ___ //Ulf |
|
|
Programmer: Helt riktigt. Har en nytecknad försäkring hos BMW Orginalförsäkring som jag fick 10% på om jag lämnade mitt BMWCS medlemsnummer. För mer info se här Länk . Mvh Jimmy |
|
|
Jimmy: tack för tipset!!! Jag ringde Originalförsäkringar på vägen hem och det stämde. Det var ett alldeles nytt sammarbete. Han tog mina uppgifter och jag skulle få rabatten fr o m idag. För min del så betyder det ca. 1500kr per år då jag har båda bilarna hos dom. ___ //Ulf |
|
|
Programmer: Kul man kan hjälpa till. Jag visste inte att det va nytt faktiskt, trodde alltid BMWCS medlemmar haft denna rabatt så jag lärde mig något nytt jag oxå ;). 1500kr kan man ju ha roligare för än att lägga det på en "för dyr" försäkring. Mvh Jimmy |
|
|
Kopierat från BMWCS-hemsida ---------------------------------- Bilförsäkringar för dig som är medlem i BMW Club Schweden VARDAGSBILAR För våra BMW vardagsbilar erbjuder Original Försäkring 10% rabatt på Trafik-, Delkasko och vagnskadeförsäkring. För att få denna rabatt krävs att man meddelar sitt medlemsnummer i BMW Club Schweden i samband med ansökan. Information om Original Försäkring hittar du här: Länk ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.