|
|
|
|---|---|
|
E39 touringarna verkar ha samma fel allihop...Dessa vibrationer i bakvagn... har nu precis bytt däck och vibrationerna kvarstår... Sökte lite i gamla trådar och fick upp att silentblocksbyte var ett hett tips... Ni som har gjort detta... Har det blivit bättre? Har ni gjort det själva eller lämnat in? Jobbigt arbete? Kostnad osv? | |
| Enl vad jag hört är det vanligaste glappet bärarmsbussningarna bak på E39. | |
|
Silentblocken (de storasom håller bakvagnen) verkar hålla c:a 15000 mil och mindre ju starkare motor man har! Jag hade inga vibrationer men kraftiga slag i vägskarvar och dylikt och allt blev bra efter byte. Bosse J. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
|
Visserligen bytte jag silentblocken av en helt annan anledning (jag upptäckte nämligen ett mindre läckage från en av "kuddarna") men att vibrationerna försvann kom som en överraskning! Jag trodde att vibrationerna främst berodde på däcken som var långt ifrån perfekta, defekterna gick inte att balansera bort, men efter bytet fungerar även dem helt ok. Väghållning blev klart bättre efter bytet. Bilen blev mer följsam och slutade studsa då man kör över vägskarvar. Det första jag reagerade på redan på hemvägen var att cd-växlaren inte längre hoppade mellan spår som den brukade när man körde över en bro i närheten :-) //Alex |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.