AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
595

Tomgång är hög...

Visa användare
54
MR.B
Bmw 525 TDSA Touring -93
Hej alla kamrater där ute....

Jag har en 525 tdsa, å jag tycker att min tomgång är hög på den, jag har nyligen haft in den hos Englunds i Luleå, på pump byte, den ligger i ca 1350 varv, men dom skulle ju ha ställt in kammen å så sa dom iaf. Man tycker ju även att dom borde ha ställt tomgången åxå.... Men den kanske skall ligga så här högt, va ligger era bilar på för slaggs tomgångs varv??

Mvh Niklas

Riktiga män luktar DIESEL
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Din tomgång är alldeles för hög..ca 700 varv brukar vara bra..den kan ställas i enheter om 50 varv åt gången
Visa användare
54
MR.B
Bmw 525 TDSA Touring -93
kan jag ställa tomgången själv, eller måste man ha manometer i tjafs för att ställa tomgången?? eller är det baar en skruv som man vrider om =))
Men jag kan ju ha fel på varvräknaren åxå eller så, för jag tycker den inte är speciellt hög, det är bara att den visar 1300 varv ungefär... Men samtidigt så tycker jag att det är JÄ**** dåligt av Englunds i LULEÅ Å INTE STÄLLA TOMGÅNGEN när man har haft in den hos dom och man har betalat nästan 4000:- för byte å så......

gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Som sagt..jag sa ju förut vart du skulle åkt *S*.....Tomgången ställs med att datorn måste kopplas in i bilen
Visa användare
54
MR.B
Bmw 525 TDSA Touring -93
Ja visst..... men mitt minne........ men det är väl bara å ringa till bosch verkstan å be dom fixa det då, för Englunds kommer då aldrig in i min bil igen, killarna på "golvet" är säkert bra grabbar... å gör bara det dom blir tillsagda å göra, men man tycker ju att dom borde göra allt på engång å inte bara halva jobbet........ fan va less man blir.......
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.