|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Ingenting heller, granar & tärningar är för epa-volvo:s. Om ni har gjort rent bilen, någorlunda rent, sen står bilen nån dag, känner ni inte den typiska BMW doften? :) Är samma från farsans gamla 02:or till min e36:a (Förutsatt att då inte har nån främmande doft i bilen). I andra länder har man ett kors eller en text från koranen som säger nått i stil "färdas i gudshänder" har jag för mig. Kors är väl av samma anledning gissar jag på...? |
|
|
Jo! Alltid när bilen har stått en stund och man öppnar dörren så kommer en fräsch, god doft av läder emot en. I en 20 år gammal bil! Det gör mig glad :) Den vill jag inte förstöra med något gudsförgätet påfund som ex. vis en Wunderbaum. /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
Ingenting och kommer aldrig ha någonting hängande där... /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| 635 CSi: Just det, en blandning av läder, plast, gummi, textil och ja, dem ämnen som utgör just den speciella doften av BMW. Minns den doften från jag var så sådär 5 år, den infinner sig i alla någorlunda välbevarade äldre BMW. Vore dumt att förstöra den men nått som stinker. | |
|
Jag har en neongul döskalle, fan vad colt det är!! Min svarta: Länk Min blå: Länk |
|
| Nej självklart var snacket om kors, tärningar och wunderbaum ironi. Skulle aldrig hänga något dylikt i bilen. Ser helt enkelt förjävligt ut. | |
|
Jag har en kyl/frys i skala 1:1 hängandes i backspegeln. Ingenting naturligtvis! Det är ingen Golf GTI från -84 jag kör, för jösse namn ; ) |
|
|
en turkisk mini matta och tärningar från mekonomen The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
| inget, däremot har jag min wunderbaum i solskyddet. | |
|
Måste fråga en sak som är lite off-topic men, ni som har wunderbaums vilken doft har ni ? -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Håller med dig MD, när man öppnar dörren och känner BMW-doften komma mot en, då vet man att det är "husses lille bil" i alla fall :-) Nu en fråga till er som köper Wunderbaums och liknande. Det finns ingen ironi i detta, jag är bara nyfiken. Hur tänker ni när ni står där på macken och ska köpa en ny Wunderbaum? "Hmmm, ska jag köpa en vaniljgran till 328:an, eller ska jag gå på klassikern med skogslukt? Nä förresten! jordgubb blir bra, det ska en BMW lukta!!" För själv tycker jag bara att de luktar konstgjort, sött och sliskigt. Lukten upplever jag dessutom som svår att få bort. Ni kanske inte vet vilken trevlig lukt era bilar har i grund? Som sagt, lite nyfiken. mvh Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
Ingenting nu, men har haft ett ortodoxt radband. Ta er en titt: Länk |
|
|
Jag har absolut inget hängande i backspegeln på nån av mina bilar. Dock har tidigare ägare av min 635:a (såxåh, som tidigare i tråden deklarerade ett knippe granar) haft nåt upphängt som man fortfarande kan ana en lätt doft av. På den pundarvolvo jag och min flipperspelsamlarpolare hade förut köpte vi ett par tärningar till, bara för att det på nåt sätt passade så väldigt bra. Volvon är tackochlov numer såld... BTW, Fredrik, två inlägg till och du är uppe i ett intressant antal inlägg :-) |
|
|
en fryst kyckling. :-) |
|
|
Purre: Funderar på att byta nick efter det, dvs. efter nästa innlägg. /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
Varför skulle ett kors hängande i backspegeln hindra inbrott? Hade det varit en dobberman som hängde där så kanske jag hade trott på det, men ett kors bitts ju inte direkt. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
| En superstor lösdildo med texten sug och svälj trevlig helg! | |
|
En frystorkad kebab och en turk flagga vad annars?!?! Hade en japansk lyckoamulett eller liknade som ska skydda mot olyckor, har dock fopassats ner till handsfacket pga att den gav dalig sikt. Backspeglen skymmer ju redan idag sikten, att de inte kunde satt den sa hagt upp det gar att ha den mot taket, men det ar ju en annan histora. // Alex |
|
|
Inte ett nåt!!!! Varför ska man ha en massa pryttlar hängandes i backspegeln?? Wunderbaum är det vidrigaste som finns!! Har man läderklädsel i bilen ska det självklart lukta läder och rent. BMW-bilar luktar gott i sig tycker jag, till skillnad från många japs och franska bilar som luktar lim eller syntetiskt på nåt vis. Hur som helst, har inget som fladdrar i backspegeln och kommer heller aldrig att ha det. Vallåkra-varning!!! Niklas Fransosen |
|
|
Absolut ingeting hängandes i backspegeln, och absolut inga gigantiska nyckelknippor heller. Ve och fasa för allt som hänger och slänger eller ligger löst och kasar rundor i bilen. /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.