AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.116

Är bilen krockad?

Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Såg för några dagar sedan när jag tvättade pärlan att regskyltarna inte är registrerade samtidigt. Den främre stämmer bra men den bakre är registrerad under mitten av 03 alltså ett helt år efter. Vad kan vara anledningen till detta? Krockad? Har försökt kolla inpassning osv men det ser bra ut. Är den krockad vill jag ju i så fall vända mig till handlaren som inte informerade mig om detta vid köpet. Någon som har några tips hur jag kan gå tillväga?
Visa användare
54
MR.B
Bmw 525 TDSA Touring -93
Dom kanske bara har beställt en ny reg.plåt... jag vet inte om reg.datum fanns med på äldre plåtar å så.... en tanke bara jag fick, men är den krockad så borde du kunna se ev. lagningar å riktmärken innan för klädseln i bilen, eller svets fogar....

Riktiga män luktar DIESEL
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Det kan vara så att bilen var krockat o sen fixat på ett profsigt sätt men själva krocken behövde inte vara nåt stor krash. Typ stötfångare o grill pga rodjur. Om det är en plastskylt så det är inget konstigt. En polare med sin 3:a smälde med en grävling o skylten exploderade i små bitar.
Om du kollar noga under huven o ser avvikelser i färgen så vet du att bilen var krockad.

MVH Grabber
Ha
110
Habul
530dA -99
Kanske någon har stulit reg skylt från bilen så ägare bestälde ny.
Tex. jag har hört att folk som fiflar med försäkringar och bilar tar någon annans regskylt och sätter på sin bil och sen kör de över gränsen, säljer bilen svart. Här polisanmäler de stold och får pengarna från försäkringen.
En annan alternativ är att någon med liknade bil kör med din gammla regskylt i stockholm för att slipa trängselavgift ;)
Nej men det spelar ingen roll om bilen är lätt krockat bara man gör jobbet rätt. Handlaren kanske inte vet om det.

Säkerhet i andra hand
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Grabber:
Det är den bakre nummerskylten som är utbytt och denna sitter ju betydligt mer skyddad än den där fram. Det är därför jag är lite orolig.
Visa användare
111
EBS
520i -88
Det kanske blivit en repa på den, alt. att någon har tappat plåten så att dom behövde beställa en ny. Troligtvis är det inte mer avancerat än så.
Ring upp tidigare ägare så vet du. Länk ;)

Aliquando et insanire iucundum est.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Eftersom den är skickligt reparerad om den varit krockad då du inte kan se detta så spelar det väl ingen roll , nästan alla bilar har varit krockade någon gång , värre om hela bilen tydligt är omlackad.
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Tack för alla inlägg! Tror dock som många av er att det inte varit någon allvarlig krock om det nu varit någon alls så det är nog inget att hänga upp sig på. Jag ska dock höra med grabbarna på bmw nästa gång jag ska serva den om de kan se något och kan de inte det så är det antagligen ingenting som man behöver bry sig om.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.