|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Medelvärdet: Där jag kör bil skall vägen vara bäst. Jag vet nämligen bättre än alla andra var pengar skall satsas, var vägar skall byggas och hur myndigheterna skall sköta sitt arbete. Om jag gör fel så är det inte fel, då är det rätt. När polisen stannar mig så säger jag att de ska ge sig på de riktiga bovarna (dvs de som sysslar med all annan brottslighet än den som för tillfället sysselsätter mig). Jag upplyser också polisen om att de slösar med mina skattemedel, därför nekar jag skriva under en ordningsbot och tvingar fram en tingsrättsförhandling på 10'-15'. |
|
| Jag vill att vägen skall vara "hel"! Är det för mycket begärt??? ;) | |
|
powermac: inte alls! har för mig att vi betalar för det. personligen kommer säkerheten i första hand för mig, och dessa vägar är inte säkra kan jag lova. sänka farten? har inte köpt bil för att bli omkörd av cyklister. står det 90km/h, skall det klara av det också på ett säkert sätt. är det för mycket begärt??? med bra vägar får vi reducerade avgaser, mindre trafik och ökad trafiksäkerhet. är det fel??? |
|
|
CiM> Vart har du sett en skylt som säger att du ska köra 90 km/h? Hur ser en sådan ut? :P Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Hangaround* Det kanske finns blåvita påbudsmärken som det står 90 på och då måste man följa dem;-) |
|
kilroy |
Hur får vi mindre trafik med bra vägar...?? "En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger" |
|
hangaround: det var ett ex. det är 110 km/h på motorvägarna, och då ska man inte köra t.ex. 100 p.g.a dåliga vägar. fick du det den här gången? kilroy: om det är bra vägar ( utan hål och spår) kan du koncentrera dig på trafiken och hålla tillåtna hastighet utan att behöva vara rädd om bilen kan gå sönder. olyckorna och avgaserna minskar tack vare bättre flöde i trafiken. ju mindre bilar på vägarna= mindre risk för olycka. men men, den dagen som du kör sönder fälgarna eller framvagnen, kommer du förstå mig lite bättre. :-) |
|
|
De som bor i Uppsala och tycker vägstandarden är dålig kan gå in här och läga en röst: Länk |
|
|
Nockenwelle* Man kan ju undra om Anna Bill har varit här och fått inspiration till artikeln ;-) |
|
| Ja, våra inlägg på detta forum har kanske någon effekt, vem vet. | |
|
GÄVLE vinner första pris i tävlingen! Inte en enda gata utan "potthål" som riskerar att knäcka dina länkarmar. Länk Länk |
|
|
I Finland har dom hittat rätt koncept gällande att asfaltera vägar. Dom gräver bort alla stenar och fyller sedan vägbanken med krossad sten och sand sen lägger dom ett rejält lager med grus ca 30 cm sen på med asfalt. Resultat= Mycket jämna och fina vägar som håller minst 3 ggr så länge som svenska dito, dyrare sett på en 5 års period, myyyycket billigare sett på en 15 års period. |
|
|
Finnarnas goda asfalteringskunskaper fick jag ta del av i höstas då dom asfalterade om väg 363 mellan Tavelsjö (halvvägs till vindeln) och Umeå. Stora jäkla as till mobila asfaltsverk som hettade upp asfalten mha megastora brännarkamrar, skrapade upp den, blandade med ny asfalt, lade ut den igen och plattade till med vältar, kalasbra resultat må jag säga :) en sträcka på 3 mil tror jag dom avverkade på 2 veckor om jag inte minns fel ___ Mvh Patrik N. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.