AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.623

Vilken svensk stad har det sämsta skicket på vägnätet?

Sida 2 av 3
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Håller med "Oljekyld"!
Södertälje är fruktansvärt på vissa ställen,enorma gupp och hål på vissa ställen som dom inte verkar bry sig om att göra nåt åt.
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
hasso: 10 rondeller i värnamo och närmaste trafikljus (bara övergångställe) på 3 mils avstånd, nästa är på 7 mil...

Diesel-räsern
/Rickard
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Nocken*
Jag bor i närheten av dig och har bott i krokarna sedan 1984. Jag vet precis vad du talar om, man undrar ju verkligen hur de tänker. Man skulle vilja göra som Michael Douglas i Falling Down när han kommer fram till vägarbetet med bazookan;-) Hela Eriksberg och Norby består av skruttvägar som är i stort behov av underhåll.
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
prutt*
Det har du rätt i, en helt annan belastning på vägarna på Gotland.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Sigdarve,
då har du kanske svurit vid farthindret på Malma Bergsväg, mellan Alvägen och Pilvägen. Där har ett rejält potthål bildats som sänker farten mer än vad själva farthindret förmår.
Jag förstår varför du valt en X3. För varje år som går behöver man behöver mer och mer markfrigång för att klara vägarna här i Norby.

BTW, vilken färg har du på din X3? Skulle vara roligt att känna igen den.
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Nocken*
Körde där senast häromdagen, måste vara en av de sämre vägarna i Uppsala, den påminner om skruttiga vägar i Polen. X3:an är mysticblå, men det finns nog en blå till i krokarna. Får väl hålla utkik efter en svart 330 snart? Har sett både nya 320 och 325 men ingen 330 vad jag minns.
No
5.161
Nockenwelle
Ja, en svart 330 E90 skall hämtas om 21 dagar.

Mysticblå är väl en mörkt blå färg, ganska lik orientblå som jag har på min nuvarande E46? Jag får hålla ögonen öppna.
Nockenwelle:
Mysticblå är något ljusare än orient blå. Mittemellan LeMans blå och orientblå.

Keep Your Distance!
ExHonda:
Hela cityringen är i stort behov av ny asfalt! Som det ser ut vid varje rödlyse är under all kritik!

Keep Your Distance!
Hade frågan väckts på 80-talet hade jag utsett Gbg till vinnare. Idag finns det nog många tronpretendenter och iom att jag mest kör i Västerås så vill jag slåss för denna stads upphöjelse. Förutom den relativt usla standarden har vi en uppsjö med getingmidjor (där en fil har eliminerats) och andra farthinder avsedda att temporärt sänka hastigheten till 20 varpå alla accelererar upp till 50 igen, vilket inte nödvändigtvis ska betraktas som särskilt miljövänligt, ngt som det ena styrande lokalpartiet annars förespråkar, men har man ett språkrör från Strängnäs som kör SUV och som lagt sig till med en en norrländsk dialekt kanske inte kraven ska ställas för högt i fråga om konsekvens. Som grädde på moset har vi så moten med på/avfarter, som pga dålig sikt utgör en fara för alla trafikanter. Slå samman dessa faktorer And we have a winner! Ett fyrfaldigt leve för VÄSTERÅS!

Mvh
Mikael
Den här vintern har verkligen härjat hårt på Göteborgs vägar och jag vågar påsta att vägstandarden "aldrig" har varit lika katastrofal som idag. Till och med relativt nybelagda vägar har spruckit upp och tjälen har sopat med sig den sista kilometern felfri asfalt i denna stad. Rent skamligt illa är det nu!

Aliquando et insanire iucundum est.
Stockholm, varje gång man är ute så gäller det att ha memorerat hur slalombanan går, ibland blir det tvärnit, där båda filerna är sönder, korsa gator är ett stort skämt, eller är det meningen att hjulspåren ska vara 3dm lägre än mitten av vägen? Och politikerna är förvånade över att folk köper SUV?

Vägunderhållet är kraftigt undersatt i hela landet, ingen mening att tävla, den stora frågan är på vilket sätt har våra kära politiker försnillat skattepengarna, försvaret? Ja, mycket möjligt det är inte billigt att lägga ner regementen.

Mvh Stephan
Ci
531
CiM
325ciM-04
det är bra grabbar. gnäll på ni, det ger fina vägar. tur att autopower existerar så att ni kan avreagera er, istället för att knalla upp till rosenbad och ställa den förbannade soosen mot väggen. gud, vilket underbar land skulle vi ha haft om folket hade råg i ryggen. :p
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
CiM*
Tror inte att man gör nåt åt vägarna bara för att jag eller någon annan här knallar upp till Rosenbad och ber om det. Vad gör du själv åt saker? Du kunde ju ha tagit bilnumret på han som körde 90 hela vägen till Uppsala och hindrade dig och sedan kontaktat denne och talat om vad du tyckte :p ;-)
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Nockenwelle och Sigdarve:

Jag bor på Malma Backe och brukar gå eller cykla på Tallbacksvägen i Norby. Den är också under all kritik. Det har dykt upp några rejäla potthål där under vintern så åker ni på den, ta det försiktigt!

Kommer att holla utkik efter svarta e90 och blå X3:or framöver :)

mvh. Fredrik

Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk
Ci
531
CiM
325ciM-04
Sigdarve hehehe

du ska inte be om något, utan du ska kräva det. du betalar redan för saker som du inte får. dessutom, uppsala killen lovade att aldrig mer någonsin göra om det. hehehe

No
5.161
Nockenwelle
635 CSi, Tallbacksvägen är en "höjdare". Jag har en son som går i Malmaskolan, vilket gör att jag kör på Tallbaksvägen rätt ofta. Där har det funnits en del farthinder utställda, men med vägbanans skick så lär det knappast behövas längre om syftet är att hålla nere hastigheterna.
No
5.161
Nockenwelle
Kul förresten att det verkar finnas en del autopower-folk i grannskapet!
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Meningsfullt detta, alla skriver ju bara sin egen kommun..

Så jag skiter i att skriva ut min kommun, som för övrigt har jääättedåliga vägar..
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
För oss som bor i Uppsala: Boländerna måste väl ändå vara sämsta område i stan? Parkeringen på bauhaus och vägarna som finns i området är i sämre skick än kostigar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.