|
|
|
|---|---|
|
har sett trådar om det innan men sökfunktionen har ej fungerat för mig 2 dagar i rad nu. Jag har kollat bakom min och jag har fler än 3 trådar till kontakten som jag hört att man skall ha. E det bara att sätta i stora data utan andra modifikationer? Den är ju lika stor iaf utåt panelen som den lilla. Är den större bakom dvs går djupare in? | |
| Bra fråga, är själv lite nyfiken på detta? | |
|
Kopierat en inlägg tidigare av "Göran" "Nu har jag monterad stora datorn och det verkar funka OK. Förbrukningsmätaren visar på drygt 2 l/mil efter en repa på stan, verkar rimligt. så här gjorde jag: 1. köpte en beg stordator från liknande årmodell 2. ut med radion 3. drog spaken i övre högra hörnet i radiofacket framåt, lilldatorn hoppar du. 4. skar lös kontakten och provkörde stordatorn, kontakten sitter på olika höjd. 5. Kopplade lös igen 6. Skar ur botten i datorfacket med vass(!) kniv, Mora rostfri i mitt fall. Lugnt och försiktigt, inte skära kablar. 7. Koppla kontakten igen, spaken framåt, tryck in datorn med milt(!) våld. 8. I med radion igen. Voila, in så svårt. Har ingen fjärrkontroll i blinkersspaken, det får bli ett projekt när jag har tid. /göran, gubbe/ Jag har själv gjort samma operation och har kommit fram till att om bilen är utrustad med många sladdar i kontakten, Elhissar bak så är det troligtvis bara att koppla in. fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
stimpenbmw2... Helt riktigt som du säger. Den stora datorn är djupare. Bara att skära bort bakstycket som kontakten sitter i. Dit med kontakten i "nya" datorn och smecka in den. Under förutsättning att du har 15-20 kablar i den kontakten som sitter i bakant på datorn. Lycka till!!! Mvh. Micke Olsson |
|
|
Jag har en ram gjord för den stora dator till en E34 som du kan få om du hämtar den i Örebro eller pyntar frakt + en godis påse :-) Själv kör jag E32 V8, så jag behöver inte ramen... Mvh Anders (anders@oholm.net@ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.