|
|
|
|---|---|
|
90k tycker jag är orimligt , snarare 60-65 lr vad tycker ni andra , jag letar just efter en sådan men då det finns automater för 35-45 i helt ok skick så varför skulle man betala 90k för denna ? Hittar jag inte en manuell blir det en auto ... Manuell prisspann ? Automat prisspann ? Mvh Niklas | |
|
En länk till bilen är aldrig fel ;) ___ //Ulf |
|
|
Kan det va denna? Länk Tycker den är ordentligt övervärderad! Skulle aldrig betala över 45k för den... Man får ju en nästan E39 540 för de pengar han begär...! |
|
|
Den manuella är ju ovanligare och betingar förmodligen ett högre pris men 89'...? Knappast! ___ //Ulf |
|
|
Här e en 540 E39 manuell för 79,000 Kr. Betydligt bättre köp! Länk |
|
|
Lexcom :tack för att du länkade , det är den ja . Ja precis va jag trodde överpris .... Tack !! |
|
|
Är lädret original så är det Individual, snyggt och ovanligt, 3 ekrad sportratt, telefon, 17" krysseker, Touringen ser mycket läcker ut, något den utannonserade E39 Touringen inte lyckas med, gäsp är min reaktion, om E34: an är i okej skick skulle jag försöka få ner den till 70-80tkr. 540iT/6 E34 byggdes i 499 exemplar "1671st 540iAT" det är en blivande samlarbil, detta är ett perfekt val med den inredningen, det är två helt olika inriktningar om man vill ha E34 eller E39, för min del är jag inte intresserad av E39, E34 är min modell, även om det vore kul att testköpa en 540i/6 E39. Prisläget? Ja jag skrev ju precis priser på M5 Touring E34, då kan jag väl fortsätta med 540iT E34=) Det skiljer sig rätt stort mellan M5T och 540iT, det är färre som upptäckt vilken trevlig "och ovanlig 540iT är" entusiastbil den är, och fler har använts som slitvargar, skicken är därefter, dessutom byggdes 540iT/6 i färre exemplar än M5T så det fanns färre att förstöra, som tur är 540iT mycket billigare att äga än M5T vilket är tur, det krävs mycket för att skrota en 540iT, inte speciellt mycket för M5T(; Ja ja, lite priser. I extremt fint skick, ingen vinterkörning/låg omfattning, inga fel, minimala brister i skick etc. med läder, 2xsoll, klima, 2xairbag, 1995-96 årsmodell, samt några kryddor typ elstolar, farth, sportchassi, sportstolar, roligare hjul, telefon, larm, cdvxl, bensinvärmare, allt behöver inte vara med, men några, miltal max 25000, koppling bytt för mindre än 10000mil sedan, klima fylld/renoverad, vettig färg, svart, blåmetallic, silver, grå, violett, grön, avdrag för vit, beigemetallic, mörkblå solid, röd, tillägg för snygg Individualfärg, detsamma gäller snygg individualinredning. Pris 70-100tkr Automatväxlad 60-90tkr Tillägg för sportavgassystem och fungerande Nürburgringchassi, avdrag för frånvaro av 2xsoll och plysch, tillägg även för stor mängd av tillval, självklart avdrag för rost, trasiga takluckor och liknande, bra historik är också ett krav, brister där, innebär avdrag. 1994 årsmodell, med standardratt 55-85tkr. Automatväxlad 45-75tkr. Tillägg/avdrag som ovan, dock enskilt tillägg för årsmodellen för 3 ekrad sportratt II "gamla typen" eller M-ratt 1993 årsmodell existerar nästan inte, 4st 540iT/6-93 och 11st 540iAT-93 byggdes inga av dom hade kommit till Sverige innan okt-2001, dessa bilar skulle jag värdera som mellan 94: or och 95-96: or, detta eftersom det handlar om tidiga unika bilar, dom platsar bra som samlarbilar, tänk er den första 540iT/6-93 GB45000, byggd 27/8-93 Individuallack, elstolar med minne, Shadowline, mörkgrått plysch, 2xsoll och TRX krysseker fälgar, aj aj jag blir lyrisk=) Skick som ligger under ovannämnda nivå, men fortfarande vettigt, mindre brister i historik, lagade rost/krockskador, mindre bucklor, saker som inte fungerar eller fungerar dåligt, eller andra konstigheter, höga miltal, dock minns att fixa bromsar, A/C, trasigt klädsel och liknande är dyrt, det är bättre att välja ett friskt exemplar om man vill att dessa saker ska vara okej, men är det okej att åka omkring med en halvtrasig bil "det kan ge njutning ändå, jag minns min halvtrasiga 735i E32, den var rolig" 1995-96 45-75tkr Automat 35-70tkr 1994 40-65tkr Automat 30-60tkr Bilar med allvarliga brister är billigare, men räkna inte med att hitta en körbar 540iT under dom priser jag angivit, hittar du en för 30tkr och får reparera den för 10tkr kostade den inte 30tkr, utan 40tkr. Automatoljebyte på 540iA ska vara gjort någon gång under åren, om inte avdrag. Mvh Stephan Ps, Jag vet att jag kan låta dryg, det bjuder jag på=) |
|
|
Grymt utlåtande och bra info tackar jag för det märks att du verkligen brinner för 540/6 , vem orkar annars skriva ett så långt o välformulerat svar !! Och vi får inte glömma de envisa oljepumpsbultarna , det ska väl också vara åtgärdat nån gång om inte =avdrag. Mvh Nikke |
|
|
nikke25; Självklart glömde jag dom, men dom flesta är väl ändå kontrollerade vid det här laget?! Även om jag varit med och kontrollerat 2st 540i E34 i år, en med drygt 30000mil och lösa bultar, men där var det nära, talade även om problemen med lösa bultar för ägarna till två 540iM/6 som inte visste om felet, så det är fortfarande aktuellt, tyvärr. På Touring ska även nivåregleringen kollas, inte ovanligt med läck, gäller självklart det fåtal Sedaner med nivåreglering också. Mvh Stephan |
|
|
Den E34 touringen var riktigt läcker! Den verkar ju vara i bra skick trots miltalet. Håller med Stephan om att den gråa E39:an inte kommer i närheten när det gäller villha-faktorn. Tackar också för utförlig information av Stephan. Det är sådana inlägg som ökar kvaliteten på forumet. Mvh Johan |
|
| Personligen skulle jag aldrig välja en E34 före en E39 när det ligger i samma prisomfång. Men jag är heller inte särskillt nostalgisk av mig utan ser till vad man får för pengarna och vad man skall använda bilen till. | |
|
LexCom: Jo visst men hittar du en billig E39 så får du oftast reparera denna för dyra pengar. Stephan735i: Min touring va inte speciellt dyr och behöver heller ej repareras för speciellt stora pengar... //Roger BmwCS #5251 |
|
|
rodge; Plussa på för skador i lädret, det höga miltalet, lite rost och brister i historiken, konstig servo, gör att jag inte tycker priset du betalade var konstigt, att säljaren av den var allt annat än duktig gjorde också sitt till, där har du min ståndpunkt om just din 540iT/6. Det är högre kostnader för en E39 540i än en E34 540i, du måste ha minst 16" jämt, det går inte använda fälgar från någon annan BMWmodell "utan svarvning" samt har sämre detaljer "kylare" dessutom känns E39 pappigare, vilket även dom berättelser från personer som bytt från E34 till E39 bekräftar = räkna med högre kostnader för en E39 än en E34. Självklart kommer jag köpa en 540i E39 någon gång, men dom fördelar det är att äga en modell jag kan får jag inte och det är avgörande för att få ett billigt bilägande, jag är förvånad över hur lite en 540i E34 kostar att äga, ser man bara upp med kopplingsras, oljepumpsbultarna samt inte köper en alltför nerkört exemplar får man billiga mil. Mvh Stephan |
|
|
rodge: Jag tycker inte att en e39 för 70-90k är speciellt billigt, snarare ett ganska marknadsmässit pris för en ~10 år gammal bil. Reparationer ingår alltid när man köper en så pass gammal bil... |
|
| Att kalla E34 540 för samlarbil är väl att ta i? Hade valt en E39 i alla lägen. | |
|
Någon som har ny information om bilen i fråga: Länk. Den är ju tydligen inte såld ännu trots ett klart rimligare pris nu. Ingen som varit och tittat på den? Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.