AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.764

hej vad ska jag välja m3-96a cab eller audi s3 -00 grr=)?

Sida 1 av 2
hej står i valet mellan en m3-96a cab och en audi s3 -00 årsmodell vad tycker ni??
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Cab är alltid trevligt på sommaren:)
jo men vilket ska man välja??
M3an, för bakhjulsdriften.

gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Förnuftsmässigt den som passar dina behov bäst.
Hjärtat säger BMW:n!

/// Gunnar E.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Varför inte en m3 coupé? Cab är ju så klart trevligare på sommaren, dvs nån månad eller i bästa fall 2 månader per år..
hahahah ja hjärtat talar bmw men hur lönt me en cabbe i svergie??
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Skulle lätt valt BMW:n, och införskaffat en hardtopp.
finns de trimm till m3an??
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Fördelen med S3 är ett den har fyrhjulsdrift (om man nu ser det som en fördel) och att det är en betydligt nyare och fräschare bil. M3 är råare på alla sett, men en äldre konstruktion vilket inte minst märks om man jämför bilarna invändigt.

M3 är helt överlägsen S3 när det gäller prestanda. Det går dock att få bra fart på S3 också men det kostar en slant. Personligen skulle jag ha valt bort cab tankarna. Det är inte värt det med vår korta sommar.

Vilken man ska välja är ju en svår fråga. Jag skulle tänka efter vad det är jag är ute efter...

Vill jag ha en snygg och snabb vardagsbil så skulle jag välja S3 pga det större användningsområdet. Vill jag ha prestanda skulle jag satsa på en M3.
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Jag fattar inte snacket om kort sommar, min cabbe funkar fast inte solen lyser, kör från april till sept det finns ju tak att fälla upp.
Jag tror inte många kör med takluckan öppen när det regnar eller är kallt ute heller.

Det värsta är väl att har man haft en cab en gång är det svårt att skaffa nåt annat.
(Men jag skulle ha tagit S3 :an)

Synd att öka på den unika skaran av 3% i Sverige som kör cab
Ve
121
VeeEight
318im cabbe -93 E30
den sissta E30:an
530i -94 V8 i molekyler
328i -98 åxå i molekyler
318is -89 åxå i molekyler
530ia -03 Touring
Hade en 325cab E30 för några år sedan och av alla bilar jag ägt så är den i särklass den bästa bil jag haft. tyvärr vart den stulen nu går jag bara och väntar på tillfälle att köpa en till likadan.

Och vad beträffar den korta sommaren så ställde jag på den i april för att glida i dom varma vårdagarna kanske dom bästa veckorna man kan åka cab i... med alla nya starka vårdofter och ljud mm.. (fåglar å annat skit om man gillar de =) )

och hur kalt det än va i luften så finns det ju ett värmereglage... dock vart det inte så varmt i baksätet men väl fram...

Valet mellan Dkw och BMW kan nog bara känslan avgöra... Cab däremot ett självklart val...
finns de trimm till m3an??
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
jockess:

Det finns trim till alla bilar. Allt handlar om hur mycket man vill betala. M3 är ganska hårt trimmad från fabrik så det som återstår är överladdning. Finns bolt-on kompressorer att slänga dit men det kan bli problem vid besiktningen.
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
S3 är väl baserad på en A3 va? Har aldrig kört en S3 men däremot ett flertal A3or... själv tycker jag att den bilen är förbannat tråkig.. :( Jag skulle valt bmwn!

// Erik
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Audin är nog mer trim vänlig än m3:an. Men bilarna är ju helt olika, motorkaraktär och körupplevelse, jag hade valt en m3:a, lätt.

S3 liknar ju en upphottad Golf, en liten bil. Jag är allergisk mot småbilar, men det är ju jag det.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Men en 323:a är ju defenitivt inte större än en A3/S3, snarare tvärt om...

MVH Christofer
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Ehhhh?!

Jo! Klart den är...

Jag övningskörde på trafiksskolan med a3/a4/tt och a3 var ok, men det är en liten bil. Så är det. En e36 (323i spelar ingen roll vad för motor, utan en e36 sedan) är en mellanstor bil..
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Heinz_keller:

Konstig jämförelse. Det är ju som att säga "jag har aldrig kört en M3 men jag har kört en 318i och den var extremt tråkig. Välj Audin"!

Det är två helt olika körupplevelser.

MD:

A3/S3 är en större bil än 3-serien. Dock kompaktare i formen, så att säga att det är en småbil känns lite fel.

det är ju en dock 220 hästar i=) och de går att trimma till grymt bra jämför bart med en m3a=) hur många nm?? har en m3a==?? nån som vet= allså vridmomentet?
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
En M3 har 350nm i vrid.

S3 får med steg 1 (chip):

265hk 360nm (BSR) Pris 6400 kr
263hk 370nm (Dahlbäck) Pris 8750 kr
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.