|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar hur lådorna på E46:an (328,330), Är de slitstarka ? Jag är riktigt kräsen då det gäller lådan så att säga. Har provkört några och alla har funkat rätt bra. Men hur är lådan då den är kall ? Svår att få i växlarna ? Har någon upplevt dåliga synkringar på 2ans växel ? BMW- När du älskar att köra | |
| Lådorna på gamla 328or tycks ha en del problem... Kan vara svårt att få i växlarna, och spaken returnerar inte alltid till mitten av lådan (ofta i kallt väder). Min låda har varit lite trög ända sedan jag skaffade bilen (för 2.5 år sedan), men den har åtminstone inte blivit sämre under den här tiden. | |
|
Är 330in drabbad av detta fenomen ? Lutar mer åt en sådan då det verkar en gyllene motor. BMW- När du älskar att köra |
|
| I min 328:a var det lite trög att få i ettan ibland nu i vintras samt som Perret skriver så returnerar inte spaken alltid till mitten, iaf om den legat i femman... | |
|
Okej verkar som att 328 har haft problem med detta undrar om det är samma låda som sitter i 330:in BMW- När du älskar att köra |
|
Diva |
brosans 328 har absolut inga problem o den ä från 99 |
| Gillar min låda skarpt! Aldrig haft problem. | |
|
låter bra det. Har för mig att en kille på detta forum hade problem med ettan en 330 som sagt. Verkar inte så utbrett BMW- När du älskar att köra |
|
| Jag har aldrig haft problem med min,tycker att den är 100% ok men min fru brukar klaga ibland och säga att hon har lite problem med tvån. | |
| Har haft en 330i -01, när det är riktigt kallt (-15 eller lägre) så kunde 1:an vara svår att få i om bilen rullade, åtminstone så länge oljan i lådan var kall. Annars inga problem. | |
Diva |
Kan varaså att lådan måste smörjas om Vet att volvo s60 hade detta problem |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.