AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
912

Lådorna på E46 är de slitstarka ?

Jag undrar hur lådorna på E46:an (328,330), Är de slitstarka ?
Jag är riktigt kräsen då det gäller lådan så att säga. Har provkört några och alla har funkat rätt bra. Men hur är lådan då den är kall ? Svår att få i växlarna ? Har någon upplevt dåliga synkringar på 2ans växel ?

BMW- När du älskar att köra
Lådorna på gamla 328or tycks ha en del problem... Kan vara svårt att få i växlarna, och spaken returnerar inte alltid till mitten av lådan (ofta i kallt väder). Min låda har varit lite trög ända sedan jag skaffade bilen (för 2.5 år sedan), men den har åtminstone inte blivit sämre under den här tiden.
Är 330in drabbad av detta fenomen ? Lutar mer åt en sådan då det verkar en gyllene motor.

Fr
83
Fredrik H.
Boxster S - 03
I min 328:a var det lite trög att få i ettan ibland nu i vintras samt som Perret skriver så returnerar inte spaken alltid till mitten, iaf om den legat i femman...
Okej verkar som att 328 har haft problem med detta undrar om det är samma låda som sitter i 330:in

Diva
brosans 328 har absolut inga problem o den ä från 99
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Gillar min låda skarpt! Aldrig haft problem.
låter bra det. Har för mig att en kille på detta forum hade problem med ettan en 330 som sagt. Verkar inte så utbrett

Jag har aldrig haft problem med min,tycker att den är 100% ok men min fru brukar klaga ibland och säga att hon har lite problem med tvån.
Har haft en 330i -01, när det är riktigt kallt (-15 eller lägre) så kunde 1:an vara svår att få i om bilen rullade, åtminstone så länge oljan i lådan var kall. Annars inga problem.
Diva
Kan varaså att lådan måste smörjas om
Vet att volvo s60 hade detta problem
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.