|
|
|
|---|---|
|
Hade fått hem reklam igår om att BMW-handlarna skulle ha visning i helgen på nya Z4an. Tänkte det kunde bli trevligt eftersom jag inte sett den tidigare. Åkte till Theanders Bil i Lund, där dom i hallen hade en Z4a 2.5si California Edition, svart. En av säljarna stod och instruerade en "värdinna" i hallen om utrustnings nivån på bilen då jag går fram och frågar: Är detta skinnet standard på California Edi.? (Det var den röda skinnklädslen) Säljaren svara bara kort, nä. (en kort paus uppstår) Varpå jag frågar igen: Är det något skinn standard i den då? Då svarar människan nä, lika kort och konsist igen. Skall tilläggas att jag börjar bli riktigt irriterad på människan, och frågar nu: Vilken klädsel är standard då? Han svarar: Tyg. En sak är säker, någon bil på Theanders Bil i Lund kommer det aldrig att bli. Synd för dom eftersom Z3an nu skall bytas ut till våren... Blir så J-vla trött på försäljare som tror dom är märkvärdiga och behandlar en som skit. Dom borde fan inte få sälja BMW... | |
| En kort fråga: Var du där i egenskap av spekulant eller nyfiken? | |
|
Asken: Ja, det var väl en mix... Men egentligen tycker jag inte det spelar någon roll.. Jag menar, där var ett annat par i hallen, så han borde verkligen ha lite tid över och vara trevlig. Kan däremot säga att Förenade Bil, Fosie Malmö, lätt "slösade" bort en kvart på en för ett år sedan, då det inte ens var aktuellt med ett byte... Sjukt trevliga där! |
|
|
På Englunds i Luleå har jag nästan alltid blivit väl bemött. Även när jag var fattig student, uppenbart pank, och tittade på en ny M5a. Samma sak när det är BMW on tour, alla får provköra nya 7-serien fast man kommer i jeans och slitna gympaskor. Det är så man bygger en kundkrets som kommer tillbaka år efter år och rekomenderar handlaren till andra. På Müllers i Luleå rekomenderade dom mig att INTE köpa en bil i hallen efterssom den var aningen dyr i drift för min ekonomi. Enda säljaren jag mött som tänkte mer på mig än att sälja till varje pris. |
|
|
All heder åt personalen på Förenade bil i Centrum (Malmö), jag har bara positiva erfarenheter från dem. Det är en av få BMW-hallar där man verkligen har insett att BMW-entusiasterna är en viktig kundkrets och bör värdesättas. På BMW Group Göteborg däremot har man en helt annan inställning tyvärr. Jag har vid flera tillfällen känt att kag blivit otrevligt bemött eller rent av dåligt behandlad av personalen, främst verkstad/reservdel och nybilsförsäljningen. Och det trots att jag sade till att mina föräldrar köpte sin E39 därifrån. Men idag är både jag och pappa överens, inge fler bilar från BMW Group Göteborg. Däremot så upplever jag att det är ett helt annat "klimat" på beg.bils avdelningen på BMW Group Gbg, men det hjälper ju inte när resten av företaget beter sig illa. Tyvärr... ___ Bilbloggen: Länk |
|
| Hej hengan får precis samma feeling när man kliver in i en bmw hall . vad spelar det för roll om man är spekulant eller nyfiken man borde ialla falll behandlas som vilken kund som helst blivande nybils köpare eller vad ever. | |
| När jag ville provköra en e60 525iA för några månader sen tog försäljaren mitt körkort och tittade i datan om jag verkligen hade en e46 som jag köpte hos de.Jag sa till honom innan att jag var intresserad av en e60 525iA och att jag var kund hos de, och han var tvungen att kolla upp det innan jag fick bilen:)Jag har verkligen ingeting bra att säga om de.Samma sak när jag fick bilen (köpte en ny)kunde inte ta det pga att jag hade min gammla bil fortfarande(skulle ta bara några dagar)så jag tänkte att det var bättre att bilen stod hos de. När jag och min fru gick dit för att titta på bilen då och då några dagar innan jag skulle hämta den så ser vi någon kille som gick runt den och öppnade den o satte sig i bilen.Bilen var inte längre parkerad på leverans avdelningen,den stod parkerad mitt imelan leverans avdelningen och den avdelningen där de ställer ut bilarJag var helt paff kunde inte tro att det var sant.Jag gick till försäljaren(en kvinna) och sa till henne att det var min bil och att jag inte ville att någon rör vid den(skulle hämta den om några dagar)då sa hun till mig "vi har ingen annan vi kan visa"jag var så förbanad att jag inte kunde säga ett enda ord frugan var tvungen att diskutera med henne.Vi låste bilen tog nycklarna och gick därifrån.Hämtade bilen några dagar innan det var planerat. | |
|
Sony; Fin firma, skulle du köpa bil av dom igen? Mvh Stephan |
|
|
Sony: Vilken återförsäljare var det? Keep Your Distance! |
|
|
Hengan: Om du söker på Theanders så kommer du komma fram till att de du råkade ut för var ingen slump. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| BMW-group Göteborg i Möndal.Man skulle aldrig tro det va?Men jag tänker inte skriva vad försäljaren heter,ger de en chans till | |
|
BMW i sthlm som ligger vid porsche center, har också dålig attityd (vissa ialf). Innan jag köpte min z4 kollade jag runt på div bmw handlare i sverige. Var inne till dom i sthlm och såg bara en silver 2.5i z4 och jag frågade om dom hade nån i svart och 3.0i. Då svarade försäljaren "vad ska du ha 3.0 motorn till, du får ju ändå bara köra 110 km/h och dessutom får man ju nackspärr" jag och farsan kollade förvånade på varandra och började asgarva och gick omedelbart ut där ifrån. Åkte vidare till E-tuna och beställde en Z4 3.0i. VÄldigt trevliga i E-tuna! Men gubbben i sthlm ville väl helt enkelt inte sälja nån bil till mig? ____________________________ |
|
|
Det är märkligt att de är så arroganta. Jag har också varit med om det beteendet hos bla. BMW i Kristianstad. Om en försäljare är arrogant påpekar jag det och undrar om BMW verkligen är ett prestigemärke med tanke på att man inte får någon "prestigeservice" i bilhallen. Sen brukar jag fråga; om du har mycket att göra nu återkom med en tid som passar dig. Hur som helst, tur att bilarna mer eller mindre säljer sig själva. En kompis som blev dåligt behandlad när han ville titta på en ny bil (nedvärderande bilförsäljare)kontrade med "Jag skulle också gärna bli bilförsäljare om det inte vore för att ni tjänar så jävla dåligt". /// Viktor Kärran Länk Mer mos till folket! |
|
|
Rekommendrar alla till Carlsson bil i Örebro. Superbra både på sälj och servicesidan Mvh Jonas |
|
|
Eftersom någon talade väl om Förenade bil, centrum, måste jag kontra :) Jag var där för några år sedan, för att kollade på en ny Z3:a som tjänstebil. Kom direkt från träningen = jeans, gympaskor och tröja. Eftersom de inte hade någon bil hemma blev det lite allmänna frågor, brochyrer, utrustning priser mm. Försäljaren envisades dock med att påpeka att "vi har billigare bilar därborta *pekar*". Efter en stund resignerade jag, frågade om jag kunde komma tillbaka i kostym och gick och köpte en SAAB. Ledsamt.. / Fredrik |
|
|
Har en polare som har råkat ut för liknande. Nu va det ju inte BMW utan han av spekulant på en Merca CL 500. Detta va för några år sedan. Säljaren, som va känd som lite "strange" (eller ägaren rättare sagt", sa att det fanns några fina c200 från 1995 (inget om dom bilarna), min polare stod på sig och sa att han ville ha en CL. Säljaren viftade bort honom, så min polare stack till en annan firma, dom hade en cl500 i butiken, han cashade upp pengarna, åkta förbi den andra firman som han va på först. Sen säger min polare till säljaren" har ni mattor jag kan köpa till min nya bil..." Kan ju säga direkt att den säljaren blev helt paff. Min farfar som är en klok man sa den här meningen till mig en gång, "om man inte har tid, då får man ta sig tid" Detsamma gäller för säljare. En säljare ska kunna sälja produkten utan att han tror att han står över folk. |
|
|
Är det någon som fått hem personlig inbjudan lik den vid roadshowen -00 ? //Sibbe |
|
| Och jag menar till BMW on tour Länk som jag missade att nämna ovan. | |
|
Inte än, men det beror ju på när den kommer till den staden man bor i. 3 veckor kvar nu... Keep Your Distance! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.