|
|
|
|---|---|
|
Har haft min bil ute i några veckor på annons nu men knappt fått någon respons alls... Vet att e38 kan vara svårsålda men vad tror ni om annonsen/priset? Länk till min bil: Länk Är det bara o ha is i magen o vänta eller?? Mvh Jens BMW CS # 5080 | |
|
JN; Bilden, "den enda" är allt annat än bra, har du inte andra, med sommardäck? Bild även på 17", kåpor till vinterfälgarna? Har du haft den länge? Vilka reparationer har du gjort under ägandet? Har du kvitton på tidigare ägares service/reparationer? När kom den till Sverige? Hur är det på rostfronten? Något på bagageluckan? Alltså skriv en mer omfattande annons, men framför allt fler och bättre bilder, du bör få folk att vilja ha din bil, snygga bilder säljer. Mvh Stephan |
|
|
Har sett den bilen och man känner inte de minsta intresse av den pga. annonsen...och just att kåpor till fälgar mm. saknar ser riktigt skabbigt ut. Tror precis som Stephan att en bättre annons med riktiga bilder in/utvändigt ger bättre respons.. priset är ju helt ok, så den borde försvinna ganska lätt nu när vårsolen börjar titta fram. BMW CS #5139 |
|
|
Jo, jag ska ta nya bilder nu när sommardäcken kommer på men det har ju tagit längre tid än beräknat.... Är ingen rost direkt på bilen, var lite längst ned på luckan men den lämnade jag in på rostlagning o lack, ska ta o skriva det i annonsen... Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
JN; Jag skulle inte skriva i annonsen om rostlagning, många människor vill att sina egna bilar ska vara rostfria och lever därför i blindo och tror på fullaste allvar att deras bilar är rostfria, trots att dom är motsatsen, dessa personer blir rädda när dom läser om rost har funnits på en bil, så ta det om rostlagningen vid ett senare skedde. Om du vill lyfta fram bagagelucka, ta i stället bilder, utan kommentarer för att visa upp området, men gör du det, bör det finnas detaljerade bilder även på insidor av dörrar, motorutrymmet, alltså bilder på allt i bilen. Mvh Stephan |
|
|
Ett allmänt tips är ju att passa på att ta lite bilder på bilen när rätt fälgar sitter på, bilen är ren och städad samt att solen skiner. Alltid bra att ha så den dagen det är dags att sälja. Håller i övrigt med ovanstående talare. En annons utförande är viktigare än vad många tror. ___ //Ulf |
|
| Är rosten fackmannsmässigt lagad skulle jag med gott samvete kalla den rostfri. Men man skall ju inte ljuga om någon frågar, eller förresten det beror på vem köparen är. Vissa är så J%¤#a otrevliga så det bara känns skönt att få blåsa dom lite. Man liksom hämnas :) | |
|
Sådär, nu har jag lagt in nya bilder, bara o vänta o se då... Har fått lite respons nu iaf... Men jag funderar nästan på att behålla den också, får se om man har råd, hehe... Har ju köpt mej en m3 e46 också och den kostar ju en del... Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
Jisses, är E38 så döda så man inte får ut dryga 50´ för en trevlig bil i normalt bruksskick. Hur många svar får då alla som ligger 40-50´ över detta pris? :) Jag kan inte låta bli att tycka att det är otroligt mycket bil för pengarna. |
|
|
Jag sålde min 740 ia -96:a. Skapligt skick med mkt utrustning för 62" med original fälgar och behöll 18". Sålde dessa separat så det blev bra betalt till slut. Det tog mindre en 2 dagar att sälja min bil. Mvh:740 Power |
|
|
Inga problem att sälja "rätt" E38 till "rätt pris. Importerade långmilare i bruksskick är nog desto svårare, även om bilen säkerligen rullar många sköna mil till utan att strula. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
Måsen |
Jag har roat mig med att ta fram lite pris-statistik på 740:or som finns till salu. Ingen hänsyn till skick, utrustning, import mm är tagen. Det är sorterat efter 3 olika årsmodeller, där samtligas mätarställningar är <20000 mil. Priserna är snitt/medelpriser. -95:or 116000:- -96:or 101000:- -97:or 129000:- |
|
Måsen: Var hittade du dessa bilar? På blocket.se finns tex bara ett tjugotal -95:or med under 20´mil, varav ingen kostar över 115. De flesta kostar tvärt om långt under 100´. |
|
Måsen |
Fel av mig ca 87000:- för 95:orna i snitt |
|
Måsen, tror du på ett snittförsäljningspris på 87KSEK för 740 från 95? |
|
|
Måsen, jag tror inte dina siffror stämmer särskilt bra med verkligenheten. |
|
|
Skulle nog snarare säga: -95:or 70-75 000 kr -96:or 80-85 000 kr -97:or 90-95 000 kr ...om vi pratar genomsnittliga slutpriser. Går dock utan problem att hitta enstaka exemplar MYCKET billigare än så. |
|
Måsen |
Jag har inte nämnt varken slutpriser eller försäljningspriser. Dessa siffror kommer från annonser. Anledningen till att de överhuvudtaget finns kvar (och vissa ligger länge) kan kanske vara för högt satta priser. |
Måsen |
Jag har kikat vidare lite, eftersom jag själv är lite intresserad av just den modellen. Om vi håller oss till -97:or (under 20000 mil, ingen annan hänsyn tagen) så ser snittpriserna i statistiken ut så här: 127 000:- annonserat i handeln 108 500:- annonserat privat 109 000:- verkligt försäljningspris i handeln 91-100 000:- verkligt försäljningspris privat |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.