|
|
|
|---|---|
|
Jag ska ev. köpa en M3-87.. Kollade runt lite bland olika bolag för att få anbud... Den billigaste kostade 1800/mån OBS halvförs... Då kontaktade jag bilsport-mc förs.. Men dom vill inte försäkra den biltypen sa dom... VAFAN ska jag göra, Jag pyntar aldrig nästan 2 lakan i månan... Hjälp mig SNÄLLA......... | |
netsix |
Bilsport & MC specialförsäkring, är det samma som Atlantica? /netsix |
|
Vill man åka kul bil så kostar försäkringarna, så är det tyvärr. Special och entusiastförsäkringarna är inte till för bilar i vanligt bruk, utan för just som det låter, entusiastbil.... Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Är inte en M3:a en entusiastbil? /Kristian |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
M3 visst, men för ny för en entusiastförsäkring, de är mera avseddda för äldre klassiker som man inte brukar mer än till söndagskörning. MVH Hasso |
|
Funderar på att köpa mig en "entusiastbil" (3.0csi). Vad tror ni den skulle kosta att försäkra? /Kristian |
|
mackan325 |
Det går alldeles utmärkt att försäkra en 87'a via bilsport. Det hjälper kanske att det är en cab iofs. |
E23 |
M3:an ska gå att entusiastförsäkra, men då får man som sagt bara söndagsköra Aldrig över 2000 rpm !!! |
|
M3 går inte att försäkra hos Wasa/bilsport (Atlantica). De enda nyare BMW de försäkrar är cabbar. Jag har min 325:a förs. hos dom, men när jag provade med M3:an, så vart det nej. Länsförsäkringar har också entusiastförs. Dom har inga sådana restriktioner, dom tar M3. Fast det tråkiga där är att man bara får köra 500 mil/år. /// Better Make Way \\\ |
|
| Atlantica försäkrar inga BMW alls utom cabbar. LF kräver att hemförsäkringen är hos dom innan man kan entusiast-försäkra en BMW. | |
|
Atlantica försäkrar äldre BMW, oavsett om det är cab eller inte. Vet dock inte var dom sätter gränsen för vad som är äldre. Min -87 M3 räknas som nyare, iaf. /// Better Make Way \\\ |
|
| Måste nog vara 1975-76 där gränsen går. | |
| Min bil är försäkrad hos Bilsport & MC (Länk 1200kr per år tror jag att jag betalar. För att försäkra hos Bilsport & MC måste man ha en bruksbil plus att man bara får köra 1000mil per år med entusiastbilen plus en massa andra krav. | |
| En -84 M635 försäkras inte av Atlantica. Jag har försökt. | |
|
Går det inte att försäkra en M3:a i wasa bilsport? Jag ringde runt för ett tag sedan och kollade lite olika försäkringar på olika bilar. Och för bilsport sa dom att jag var tvungen att ha en annan bil försäkrad och i bruk för att få ta försäkringen. Pga att den som ska försäkras där inte får vara någon bruksbil, utan precis som dom säger, en entusiastbil som inte får rulla så mycket osv. Om någon ligger bakom när man kör. Då kör dom också för fort. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.