|
|
|
|---|---|
|
Är det någon mer än jag som har svårt för 3-seriens xi modell? Ser ut som om bilen är fylld med helium eller nåt. Fyrhjulsdriften tilltalar mig men jag förstår inte varför de måste höja bilen 20 mm! Den extra markfrigången hjälper väl inte Skogsolle om man ska ut i terängen eller? Räcker däremot för att bilen ska se konstig ut. På BMW säger man att det inte går att sänka fjädringen från fabrik till samma nivå som på övriga 3-serien. Är det inte underligt!? Micke | |
|
Aloo Bara funderade på en sak när jag läste inläggen...vad innebär Coilcover? /M Beast no.7 |
|
|
Nu har jag letat reda på ett äldre inlägg, jag har en kompis som har en 330 xi och han skulle vilja att den var lite snyggare men det verkar som sagt inte gå att sänka den, eibach har inga fjädrar till xi modellen (!) är det någon som kan upplysa mig varför det inte går? jag har haft lite spännade teorier på varför men har inte hittat någon med en bra förklraing. skulle vara kul att höra om någon ahr pratat med BMW eller undersökt själv. /Jonas |
|
|
Min teori är att BMW inte vill att man sänker dem, för drivknutarna slits snabbt om främre drivaxlarna pekar mer uppåt, de är väl lite uppåt redan i original då framdiffen sitter rätt långt ner. olle |
|
|
om det är så så är det ju synd, inte tror jag många köper en 3-serie ix bara för att ta sig över en stock eller två. Hade själv tidigare en Audi Quattro, som var sänkt, kombinationen gav en helt otrolig väghållning. /Jonas |
|
| Har man M-paketet på så har man ju kjolar som går längre ned och då märker man inte höjningen på 17millimer (ej 20) på samma sätt... | |
|
Man ser fortfarande den gigantiska glipan mellan däck och skärmkant :( Jag har en kompis som har en 330ix -02 med Mpaketet, den ser höög ut. Det finns visst fjädrar från Eibach för e46 ix modellerna, både sedan och touring. Iallafall enl. Eibachs egna listor. Följ länken, tryck Application guide o.s.v.: Länk Mvh __ Bilen: Länk |
|
|
Köpte en 330xi sedan årsmodell 2001, i april 2002, från en BMW handlare i Frankfurt. Fick handlaren att mot en merkostnad på ca 650€ montera sänkfjädrar från Hamann innan leverans. Funkade utmärkt den tid jag hade bilen. Sänkningen motsvarade ungefär det som original sportchasssi har/hade. |
|
| Jag har sänkt min 330xi. Stötdämparexperten har monterat justerbara öhlinsdämpare och HR fjädrar och det fungerar utmärkt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.