|
|
|
|---|---|
| tjena, åkte hem från jobbet imorse och märkte att när jag släpper gasen så rycker d till ganska mycket, sen när man gasa på igen rycker d oxå men inte så mycket. är kopplingen slut???? | |
|
Det är inte kopplingen för då skulle det slira o dra dåligt. Det är motor som drar olja o den vanligaste felen är slitage, som blåst blockpackning, dåliga kolvringer etc... |
|
|
Rycker det en gång eller hela tiden? Om det bara "rycker till" precis när du släpper resp går på gasen så har du lite för stort glapp i drivlinan, kan vara tex en def hardyskiva eller bara allmänt slitage... Rycker det hela tiden däremot har du en driftsstörning i form av tex dåliga tändspolar (rätt vanligt på M50 fram till 92). |
|
|
jo, d rycker bara en gång. d försvinner sen när motor är varm. oljan är hur fin å ren som helst och d är ingen läkage i motor. den går hur bra som helst annrs, tyst och fint. d enda jag vet att ventilerna är otäta |
|
| Jag har haft samma symptom på min och det var kallstarten som var paj. Har åxå bytt en tändspole men när det felet var så ryckte den hela tiden. | |
| kallstarten som var paj???? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.