|
|
|
|---|---|
|
Hej. Började få skumma vibrationer i ratten för några veckor sen. Ratten skakade studtals rejält vid hastigheter runt 70-90km/h, å även vid inbromsnng. Skakandet kom oftast efter ett par mil, men försvann sedan ofta till 90% igen efter ett par minuter. Efter långkörning knackade det från höger fram skiva, trots normal körning. Bytte nu skivor, å belägg runt om, samt dämparna fram för ca 2 veckor sen. Skakningarna försvann helt. För ett par dagar sedan började bromsarna gnissla. Tänkte att det kanske inte blivit helt rent vid skivbytet. Men idag började ratten skaka lätt igen. Kan se hur ratten skakar om jag släpper den, så det är inte tal om endast vibrationer. Skakningarna kommer återigen runt 70-90km/h, å ökar efter inbromsningar. Återigen hörs lätt knackande höger fram efter körning, låter som skivan sitter å spänner om ni förstår vad jag menar. Nån som tror sig veta vad som behöver göras? | |
| har en 325:a en 93:a den var likadan så jag motionerde bromsoken o smörjde upp dom för bromsarna låg på lite så prova med det för när fäljarna blir varma kan dom anta lite udda former o då slår det som fan | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.