|
|
|
|---|---|
|
tjena, detta gäller bil: 318is -93, E36, M42. När man kör och "släpper på gasen" så hörs ett "morrande" ljud från bakaxeln det försvinner när man trampar ur eller ger gas. Detta ljud hörs tydligast på treans's växel men hörs även på 4:ans och 5:ans. Är detta ljud det klassiska: "på vissa exemplar kan ge ifrån sig ett morrande ljud. Vilket är ett skönhetsfel som går att leva med, betyder sällan att bakaxeln måste repareras. " ref: Länk. ? /Patrik | |
| byt olja i klumpen | |
|
tackar för svaret Tempus_jeho! Redan gjort, har ALLTID kört med: Castrol SAF-X 75W-140 och byter varanat år. Det är inte "brist/dålig" olja i klumpen! /Patrik |
|
|
Nu åker jag väl på stryk ,antar jag, men är det någon i Umeå -regionen som kan tänkas hjälpa till att byta "silentblock". Utan att blanda in Göran Persson? /Patrik |
|
|
ignorera ovanstående mess! Detta gäller "ljud" i bakaxeln! Någon som vet? |
|
| förmodligen (pinjong/kronhjul) du hör, när du gasar så belastar du kuggarna på ena sidan, när du släpper gasen belastar du dom på andra sidan, men kan ju även vara ingående eller utgående lager i diffen. | |
| jag har samma problem.. speciellt vid 3500 varv.. jag har en 330 CI 2001 som inte har några övriga problem | |
| börjar bli lite orolig.. e det ingen som vet? :( | |
|
Tyvärr så har din diff sannolikt rasat. Hände en kompis till mig på hans 320i Coupé -92. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.