|
|
|
|---|---|
|
En sak jag tänkt på ett tag är om detta forum inte skulle må bättre av att vara uppdelat i karosskoder istället för som nu modellserier? Det känns t.ex. inte så smart att 4st olika generationer 3-serier samsas i samma forumdel.. Bilarna skiljer ju sig faktiskt en hel del. Vore intressant vad andra tycker? Antar en del tycker det vore helt onödigt och skulle bli rörigt med så många forumdelar. Personligen tror jag det bara skulle bli högre kvalité, lättare att söka efter svar och betydligt mindre rörigt i själva forumdelen. Vad tror ni? | |
|
Problemet är att folk kan inte ens välja vilken del dem ska ställa frågan redan idag. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
jag håller med dig. det känns som att generationen viktigast. m3 e30 - finns det något alternativ? |
|
|
Håller också med. Vi borde dela upp efter karosskod, och ha fler (frivilliga) moderatorer som kan flytta inlägg rätt när de hamnar fel. Wilhelm Svenselius |
|
|
Jag skulle kunna vara moderator, sitter endå och läser det mesta redan idag. Tycker det är en bra idé. 328 [Avställd]: Länk 318: Länk /Daniel |
|
|
Jag tror att många som bytt modell skulle missa frågor om den gamla fast de egentligen har mycket att tillföra vad gäller erfarenheter. Vilket är synd. Tycker inte heller att t.ex. 3 serie forumet är så livligt att det behöver splittas. Även fast det är 5 generationer 3 serie;) |
|
|
Inget hindrar den som äger en nyare bil från att också läsa forumet för generationen innan. Jag har visserligen aldrig haft någon annan sjua, men skulle troligen läsa samtliga sjuserieforum även om det fanns ett särskilt för E38. Däremot skulle jag uppskatta att veta direkt vilken generation av bil en tråd handlar om innan man klickar på rubriken... Ett system där man "taggar" en tråd med aktuell karosskod skulle därmed fungera lika bra enligt mig, men det är kanske svårare att implementera. Wilhelm Svenselius |
|
| verkar va några som håller med. undrar om det är representativt för alla andra som använder forumet. | |
|
tycker också att det är en bra ide, sen om det sker som Vigg0 säger med mer indelning eller som W2k säger, med taggning spelar för mig ingen roll, funkar lika bra vilket som! en del som jag alltid har saknat i forumet är en del för oss som sysslar med äldre modeller, t.ex. modellerna från Dixin fram till E21 eller liknande...en gammelbilsdel hade varit kanon! MVH Johan K |
|
| Håller med... | |
| har mailat att man borde fixa antingen bättre forumindelning eller taggning. lär ju inte hända något, tyvärr. börjar tycka det är ganska jobbigt speciellt i 3serie-forumet. mycket roligare när det är som i 1serie-forumet, alla trådar om samma modell. | |
|
Det är nästan omöjligt att söka framgångsrikt utan: * Modellkod på bilen som frågan gäller E39 osv. Även tillverkningsmånad till exempel 6/99. * Bilarna i profilen ändras som bekant och när man söker i gamla trådar så funkar det inte. * Svar på frågan när trådskaparen har funnit svaret på sitt problem!!! !!! !!! !!! !!! *host* |
|
|
Jag tycker att det kan vara som det är idag men att man ska kunna kryssa i karosskod när man gör ett nytt inlägg och att det skulle synas vilken det gäller innan man klickar på topicen. Blir nog rätt rörigt om man ska ha 29 forumdelar att välja bland, plus de icke karosspecifika. Att fem generaioner samsas under samma gör inte något men det skulle vara önskvärt att se vilken det gäller. Jag brukar använda Kalle Hansens tips att skriva karosskoden i Topicen. Sen som PowerMac skriver så är det få som skriver ut om och hur de till slut löste sitt problem. ///BMW - Was sonst! |
|
|
jo sant johan, dock behöver man ju inte ha ett forum för varenda karossmodell, vissa kan man ha gemensamt för. Bra exempel är bimmerfest: Länk inte alls rörigt. Hur som helst har jag ett nytt och mycket enkelt förslag till de ansvariga om man tycker taggning är för krångligt och fler forum för rörigt. Sätt som krav att man måste ange karosskod Exx i topic när man skapar en ny tråd om en specifik modell. Gör man inte det tas tråden bort. Enkelt och väldigt effektivt för att minska oredan. |
|
| vart lite knasigt formulerat, inget nytt att skriva karosskod i topic (gör det t.ex. alltid själv). Ville dock poängtera att det borde vara ett krav istället för en valmöjlighet, om man inte inför taggning eller fler forum. | |
|
3-serie forumet borde delas upp med en del med E46 och E90 ihop och en del med dom äldre E36, E30 och E21 tillsammans. Kanske blir för plottrigt om samtliga serier delades upp efter karosskoderna. Det blir ju en heldel. Keep Your Distance! |
|
|
Jag förstår inte varför just E46 och E90 skulle grupperas i ett eget forum. Jag ser inte alls någon anledning att gruppera ihop några modeller. Alla modellserier skiljer sig åt lika mycket. Då är det bättre med uppdelning efter karosskoder. /ninja |
|
|
Har varit bortrest några dagar. Kul med så många svar. Autopower är ett tillräckligt aktivt forum för att det skall vara meningsfullt. Som redan påtalats fungerar detta bra på andra BMW-forum. Tror inte på kryssa i en ruta-lösningar, däremot är jag övertygad om att indelade forum gör att den som skapar ett nytt inlägg tänker till och tar reda på vilken modell det gäller, och därmed väljer rätt. Indelade forum skulle göra det enklare att både följa diskussionerna och söka bland gamla inlägg, och därmed skapa ett ännu aktivare forum. Som det är nu tror jag det finns en risk att man inte orkar följa eller söka bland alla inlägg, vilket riskerar hålla nere antalet aktiva deltagare och minska kvaliteten på gjorda inlägg. |
|
| Blev fel, skulle svarat här: Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.