AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.445

Är denna Bmw 740 något köpa?

ha
43
hasty
Bmw 525i -91
Hej hej är lite små intresserad och letar en bmw 740 inför sommaren.
Såg denna 97a´s bmw 740 på blocket. verkar vara en väldigt seriös mercedes återförsäljare som har den ute..
Är lite tveksam till bilen dock... men jag har fastnat för den på nåt konstigt sätt!!!
Vill ha , men ändå inte:(
Den verkar vara riktigt snygg, tveksamt om det är orginal lack?
Ser ut som det är grått skinn inuti?

se länken nedan..
Länk

har kollat upp lite på vv. och ser att den är importerad 98.. har haft 7 ägare.. verkar lite mycket?

Behöver hjälp!
Är den nåt att satsa på?
Eller ska man leta vidare..finns riktigt många 740´s mendom flesta verkar vara oseriösa..
hade iaf tänkt mig en prisklass till max 90000kr.

Mvh
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Finns fler bilder på annonsen på BytBil Länk

In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Är nog inte omlackad om det är en 97'a, ser mera ut som att det skulle vara någon individual lack. Jävligt snygg var den iaf.

Jag tycker det ser ut som att det är grått tyg, dock väldigt rent och snyggt. Säkert välvårdat.

7 ägare är väl inte så mycket, en ägare är väl försäljaren som har den nu? Så blir väl egentligen 6 som brukat bilen.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Nisse:

Det är silvergrå Flockvelour (som är helt underbart att sitta i, iofs...), men det är ej skinn! Sök efter en vagn med skinn, o mer utrustning. Sedan var det ju en "jävla" färg på skapelsen. Rätt svårt att sälja vidare, TRO MIG, jag jobbar som bilsäljare. Sök en Svart, Silver, Mörkgrön, Aspensilver, eller ja, en "klassisk" färg!

Sedan finns det ett stort MEN, i det hela..OM man hittar en "KLOCKREN" 740, eller vilken bil som helst, egentligen, som är KANON, o fulldokumenterad, så gäller "beggars can´t be choosers", o man får gilla färg, o utr. men man får i gengäld en bil i "nyskick", o då kan man skratta åt alla som köpt "rätt" färg mm, som står längs vägen med kamkedjorna i handen... ;-)

Ovanstående gäller dock, om Du letar vidare.. men det var en hemskanes färg på liket ;-) Individual Panik-Blå???

Håll koll på hö. dörrsida: Där fattas högtalargallret....Vad fattas mer? Leta vidare...o lycka till :-)

Mvh
Anders

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
O det är INTE Maldivenblau...

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Scheckheft
Hej
Bara att instämma i det KRAFTWERK skriver. En högst ordinär E38 med i princip basutrustning. En Individualfärg är det. Pga ljusförhållanden svårt att avgöra, kanske Tobago- eller Estorilblau. Rattkransen är ganska nött.
Det finns fler exemplar med bättre utrustning och bättre pris.

Mvh
Scheckheft
Juhas 530i
Ser lite sliten ut i inredning. Då kan man undra hur det övriga underhållet varit? Men lacken var fin.

Mvh Juha
Snygg färg, i övrigt så gillar jag den inte. ;)

Aliquando et insanire iucundum est.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Scheckheft:

Du lade orden i munnen på mig ;-) Högst ordinär e38, mm.

Jag är numer (personligen) tveksam till läder...det är gudavackert o helrätt, men är det så skönt?? Var ärlig... Jag har "tvångstankar" om en E39 528ia, med Flockvelour, All övrig utr., mm, mm... I Titansilber, PDC, mm, -01 facelift...Det kanske är fel på mig?? Hur motivera mot min 740???

Scheckheft
KRAFTWERK: lite Ot, men tittar själv efter E34/E39 som vardagsbil och exemplar med läder går bort. Flockvelour känns mer ombonad.
Men en E38 utan läder är svårsåld, tyvärr.

Mvh
Scheckheft
ha
43
hasty
Bmw 525i -91
Man får tacka för era givande svar!
Är inte alls lika sugen på den numera vilket är bra..
Gick bara efter bilden på blocket, och fastnade för "utsidan",,
Men sen när det kom fram att det var tyg och på dom andra bilderna var lacken inte så speciell....alltid bra med andras skarpa ögon och åsikter!

Näää en svart 740 med svart skinn & möjligtvis navi blir det och leta framöver!
Jag har studerat bilder på tre olika Tobagoblåa 850 CSi, denna 740i E38 är Estorilblå, världens läckraste färg, synd att jag inte visste om den för en dryg vecka sedan då jag var i Sundsvall, jag hade åkt och kikat på den bara för att få sedan.

Är kravet navi och xenon, hade jag om jag ruskat sans i mig letat vidare, är inte dom detaljerna ett krav hade jag om allt är okej köpt denna 740i, så mitt tips är kika närmare på den, försäljningen tror jag inte är ett problem, "detta exemplar sticker ut bland mängden, något som är en fördel, annars måste man konkurrera med pris enbart" med snygga bilder kommer folk smälta, nyvaxad, sommarsol, då går det inte se sig mätt på den=) "läder går att eftermontera"

Mvh Stephan
Om jag hade shoppat en sjua (E38 eller what ever), så skulle jag aldrig handla en tråk standard kärra, utan en individual bil med kul färg och udda utrustning. Unika bilar delar folk i två läger. I vilket fall så är det bättre än slätstruket trist. Ärligt talat så tror jag att en udda bil är lättare att få bättre betalt, det vill säga om man orkar vänta på rätt köpare som delar ens smak. Och det kan "ju" dröja... BMW och sjuserien i synnerhet är utpräglade kill-bilar. Tjejer köper mycket på grund av rätt färg och kan ALDRIG tänka sig en bil i fel färg oavsett prislapp. Killar däremot kan köpa det mesta bara priset är rätt och fälgarna är snygga. ;)

Aliquando et insanire iucundum est.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.