AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
979

Fråga ang. annons

Vad menas med "ohne nova" som står efter priset? Länk
Scheckheft
Hej
NoVa= Normverbrauchsabgabe. I Österrike betalas en engångsavgift när man registrerar en bil för första gången i landet. Jag kan inte se att detta spelar någon roll vid en ev export.

Mvh
Scheckheft
Fan! Dom säljs ju på löpande band! Hade gjort upp med säljaren att hämta den på tisdag. Han skulle till och med hämta oss på tisdag 05.30 på tågstationen. Ni som talar tyska vad tror ni om denna, är den tysk regad eller vad menar han? >Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Översatt med babelfish: Fahrzeug hat deutsche Zulassung wegen Auslandsaufenthalt abzugeben = Vehicle has to deliver German permission because of foreign stay.

Men exakt vad detta betyder???

___
//Ulf
Scheckheft
Hej
Babelfish översättning är felaktig och går inte att lita på. Bilen är tyskregistrerad och ägaren ska nu flytta utomlands. Av denna anledning ska nu bilen säljas. Bilen står i Leipzig.

Mvh
Scheckheft
Scheckheft
och sen Häkkinen hör det till god ton att tacka för hjälpen man får här på Autopower. Något att fundera på för dig...

Mvh
Scheckheft
Ang. tacka för hjälpen så hör det till min policy! Ber om ursäkt för detta men har annat för mig i huvudet just nu, mao mycket tacksam Scheckheft. Gillar dit svar och tar det som en "köpbar" bil i Tyskland. Återkommer med info!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.