AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
956

Köpa BMW?

Ma
147
MatthiazW
530i Touring -02
Hejsan, Är ny här på forumet, så jag hoppas att jag skriver på rätt ställe.
Jag funderar på att uppgradera mig från en Honda CRX till en BMW.
Funderar på en 328 ci 99-01 eller kanske en 330 ci. Har inte provkört någon än. Nån som har något bra och/eller nåtot dåligt att skriva om en sån? Är det något speciellt man ska kolla på om man tittar på en? På vissa annonser har jag sett att det står sport chassi. Vad är det för skillnader på det mot en vanlig ci? Har alldrig haft bmw tidigare, så är tacksam för all info.
Matthias
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Hej och välkommen till autopower. Börja med att läsa denna tråden. Kan nog ge dig lite kött på benen.

Länk

Ang. E46 finns det sida upp och ner skrivet om svaga punkter osv. som bör kollas på vid köp. Dessa hittar du lättast genom Länk

Lycka till med kommande bilköp!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Ma
147
MatthiazW
530i Touring -02
Är en 328 med automat/steptronic något att ha? Jag gillar normal inte automat, men om det är steptronic. funkar det bra? Har kanske en på g....
Har i stort sett bara goda erfarenheter av min 330. Funkar bra. Riktigt trevlig bil, men lite för liten som enda bil. Samtidigt vet jag inte om Coupé är hemskt praktiskt om mer än 2personer ska åka i bilen.

Välkommen till forumet!
Ma
147
MatthiazW
530i Touring -02
Är bara 2 personer som ska använda den och den har ju större baksäte än min crx iallfall.
Skulle vilja veta lite mer om steptronic, hur är känslan om man växlar manuellt med den? Är det som att ha en manuell, eller fattas det fortfarande lite känsla? Går växlingarna snabbt?
Får hoppas att man blir bmw ägare snart...
Det är inte samma kännslan som med en riktig manuell.Du kommer säkert att använda den bara i början.När det gäller automat då kan du läsa lite här:)alla har olika uppfatningar om det
Länk
IQ
359
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Jag har provat kollegans 330 -05'a med steptronic och jag tycker att den suger (steptronicen, alltså). Mycket trevlig kärra för övrigt. Hade själv en 328 från -99 ett tag, och de är inte heller dumma. Och med tanke på hur "lätt" det var att sälja den, så kan du få otroligt mycket bil för pengarna.

"Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt"
Hagbard Handfaste
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.