|
|
|
|---|---|
|
Hej Har problem med att mitt batteri drar ur så den vägrar starta. Kör inte med bilen så ofta så det händer att den får stå ca 2 veckor. Köpte nytt batteri förra våren, ett Varta. Var ut igår och mätte hur mycket bilen drar när den bara står och den drog kanske 110-150mA vilket inte borde göra så den vägrar starta på 2 veckor. Mätte även batteriet när jag hade motorn igång och på tomgång var det 13,55V och när man gasade så sjönk det till 13,41V. Vet att det ska ligga över 14V, vad kan vara tjall med att den drar ur och vad gör att den laddar mindre när man gasar? Dax för rust på generatorn eller? Varför välja något annat när man kan åka BMW!! | |
| laddningen behöver inte du oroa dig över det är när det börjar närma sig 12 volt som det börjar bli dags att byta kol o grejor o om den minskar i laddning när du varvar som du skrev så är det bara laddningregulatorn som gör sitt jobb bättre när du varvar lite så oroa dig inte över det det är nåt annat som drar sjyv ström | |
|
Ok Var ut och mätte idag när den stått i 2 dar och nu drog den 250mA... Konstigt att det ökar sen man varit ut och kört.... Och minskat 0,6V i batteriet med hade det gjort.. Varför välja något annat när man kan åka BMW!! |
|
| Hej,jag har samma problem på min 318iK-87a,har inte lyckats fastställa vad det är som drar tjuvström. Tror att det handlar om jordproblem i mitt fall,har du undersökt jordpunkterna? | |
|
Nej det har jag inte gjort. Men första gången jag mätte hur mycket den drog när den inte var igång så var den upp i 250mA, sen så drog jag i lite säkringar och radiominnet gjorde väldigt lite men säkringen till signalhorn och centrallås (samma säkring) så sjönk det lite. Dock efter en stund så drog den enbart 110mA. Och vad jag läst på nätet får den dra upp till 300mA innan det ska dras ur så fort. Jag antar att jag får köra oftare och inte låta bilen stå 2 veckor i sträck... Varför välja något annat när man kan åka BMW!! |
|
|
Hade samma problem som du, provade med att byta både kol och laddregulator, till ingen nytta.. Rengjorde även Jodpunkterna och bytade jordflätan. Bytade remmar. Till slut blev jag trött på skiten o köpte en "ny" generator för 400 kr på skroten. Vet inte vad det var för fel men problemet försvann iaf. Mvh Claes *Lärling Never before has one car done so much for so many, thank god for e30 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.