|
|
|
|---|---|
|
Jag har sen tidigare köpt M3 E36 fram bromsar som jag ska montera på min M3 E30 fram över, det jag vet att jag måste göra är bland annat byta till större fälgar. Idag har jag varit och tittat på en uppsättning 16" BBS split fälgar (som satt på M535 E28) som jag är sugen och köpa. Frågan är, får jag plats med bromsarna? Är det någon som vet den minsta inner diameter på fälgarna jag måste ha? Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk | |
|
Följdfråga: Hur blir det med inpressningen på en M3E30 moddad med E36-delar? Blir det att man måste använda fälgar som passar E36an eller blir det nåt ET-mått mittemellan M3E30 och M3E36 som är det bästa? ///BMW - Was sonst! |
|
|
Om jag har fattat rätt så hamnar broms oket lika, det man måsta ha är en tre millimeters specer platta inför broms skivan. Fälgarna jag är intresserad av har ET 20. Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
| Det är ytterst få 16" som passar på M3 e36 iaf. | |
| Jo det är sant! Men vi har mätt de 16" fälgar som jag är intresserad av, innermått på de var 395 mm, och ett par 17" som vi mätte har innermått 387 mm!!! Så det beror nog helt på vad det är för fälg. Jag vill veta hur många mm jag behöver för att få plats med ok och skivorna. | |
Grusse |
Mät på bromsoken som du har liggandes, från ytterkanten på bromsbelägget och ut mot bromsokets yttertsa del. Sen adderar du det måttet med 157.5x2= ytterdiametern som behövs i fälgen. Länk |
| Tack! Får ta och mäta lite imorgon! | |
| Det fungerar även med m3 e46 skiva (330mm) och ok från BMW 850, det enda som man behövde var att använda en spacer på 13mm bakom skivan, jag har 8" fälgar med et 20 och det blev helt klockrent. Men man måste ha minst 17" fälg | |
|
Jag har köpt M3 E36 fälgar som jag får hem idag så plats problemet är ur världen! Det som saknas nu är broms skivor och att mina spacer ska svarvas ner så att de passar innanför skivorna. Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
EB: Om jag förstår dig rätt så kör du med ett faktiskt ET på 7. (ET 20 - 13 mm) 8" med ET 7 klarar du verkligen skärmkanterna vid en rejälare infjädring? /G |
|
| Det har inte tagit i än, men gör det det får jag byta till ET 35 på fälgen | |
| Jag har förövrigt 215/40 däck på | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.