AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.280

Byta ljuddämpare på 525? annat ljud?

Hej jag ha funderat att byta bakre ljuddämparen skulle vilja få lite annat ljud nämligen. blir det någon skillnad att byta den och hur skall jag laga det för det är ju 2 rör som går in i ljuddämparen och dom universal som finns att köpa så finns d et bara ett rör in i ljud dämparen. hur tycker ni? har någon bilder? det finns ju dyrare har jag sätt som passar direkt men d pasar inte mig eftersom det blir för dyrt.
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Länk har en ljuddämpare i rostfritt med 2 rör in o 2 rör ut

Det kanske kan vara nåt för dej.

mvh
Göran
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Jag är inne på samma spår. Men jag funderar på att plocka bort mittendämparen och ersätta med rör. Vad tror ni om det??
köpte en simons slutburk till min 525i -91, skillnaden blev liten, kapade ur "insatsen" i slutröret, blev lite bättre. kapade bort främre ljuddämparen och monterade 2,5" rör från kattarna och bak. blev perfekt, var rädd att det skulle bli för mycket bröl vid långkörning men det blev som sagt perfekt. mvh johan
Montera du enkelt eller dubbla rör från kattarna bak? hur gjorde du så du fick det att passa tl somons slutburk?
jag monterade dubbla 2,5" rör. jag köpte en låda rörbitar på mekonomen, sen kapade jag ner org.systemet på lämpligt ställe, la det på golvet, byggde ett likadant bredvid med rörbitarna, enkelt! simonsburken hade 2,5" in. övergången efter kattarna ordnade jag med stegmuffar.

lycka till! /johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.