AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
880

328 -96 Alvarliga Problem? =/ Startar ej

Xi
27
Xio
328 Cab M-utr 96a
Hej på er alla.

Har haft min pärla stå över vintern och nu igår när det var plusgrader där jag bor tänkte jag starta bilen för att se så allt fungerade efter vinteridet. Men icke... Bilen var med i nån secund och startade till. efter ca 2 sec så dör den. Efter detta försökte jag starta igen men nu är det som om motorn inte har nån komprision det surrar på startomotorn men det går Väldigt lätt. det kommer en svad besindoft om man har motorhuven öppen. Nån som har nåra bra ideer??? är lite smått deppad efter denna insident.

Vår känslorna börjar ju komma och BMW caben kan ju inte bara stå på gården ju.

Tacksam för Hjälp och förslag..

Mvh Anders
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Låter som batteri, har Du testat med kablar?

Carl
Xi
27
Xio
328 Cab M-utr 96a
Hej! Det är inte batteriet.. Som jag skrev så går bilen runt Men det är som den är komprissionslös, som att man tait ur tändstiften. vilket inte är fallet. Nån som har några ideer??

Mvh Anders
Exakt samma problem hade jag ett par gånger med min fd 320 92a. Lät som det inte fanns nån kompression, dock så hade min stått nån dag och det inträffade bara när bilen startade till och dog direkt, ungefär som om man släppte starten lite för tidigt. men håll i starten länge så kommer den, men inte för länge bara så du bränner startmotorn, testa att starta i omgångar på ca 15-20 sek. Lycka till
Den är nog jävligt sur. Koppla lite startkablar till nån polares bil så kan du starta lite längre prova att trycka ner gasen i botten. (låter konstigt på en sur bil men det funkade på min).

mvh
det kan nog stämma att den var sur, den svartsök ganska bra när den startade men du behöver nog inga startkablar om du har snurr i den nu så att säga
Det är ändo bra att koppla startkablar så du VET att du får max ström när du ska starta det där lilla extra strömmen gör skillnad.
Xi
27
Xio
328 Cab M-utr 96a
Tack för förslagen! Ska hem och prova i eftermiddag så får vi se om det get några resultat.. =)
Xi
27
Xio
328 Cab M-utr 96a
Nu rullar BMW'n igen!!!
Mycket bra dag idag. Efter lite laddning och startkablar så startade bilen igen. Nu fattas bara en tripp till VV och sen är den ute på gatorna igen.

Tack alla!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.