AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.541

Starthjälp på en 530 Diesel -05

la
6
lanSar
M3 Cab -95
325 -91
Min käre chef ställde sin nya bmw med lyset på och är nu utan batteri, tyvärr parkerade han den med fronten mot garage väggen och man kommer inte in brevid med en annan bil.

Kan kan koppla startkablar direkt till batteriet eller måste man koppla via "kopplingplintarna" i motor rummet?
an
643
anlima
735iA -87
Koppla på kablarna där det är lättast komma åt . Förmodar att batteriet sitter i bagaget. Bägge alternativen är ok att använda.

/Mats
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Att koppla på plusplinten i motorrummet samt i chassi blir samma sak som att koppla direkt på batteriet. Strömmen ska ju till samma ställe ändå.

Batteriet sitter troligtvis i bagaget då det är stort. Konsultera annars instruktionsboken för exakt placering.

MVH
/Jonas
BMW CS #5871
Min pärla: Länk
la
6
lanSar
M3 Cab -95
325 -91
Jodå batteriet sitter bak, var bara fundersam på om det funkade att koppla direkt till batteriet då det är så mycket elektronik osv i dessa bilar
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Borde gå utmärkt att koppla bak! Tänk dock på att när du startar bilen efter den har varit strömlös (är den helt död?) kommer det komma en massa felmeddelande upp, dessa försvinner vid omstart, har jag för mig...

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.