|
|
|
|---|---|
| Har ett för tillfället fungerande ABS-system men ASC är ur fuktion vilket också indikeras av den lysande lampan. Jag vet att ABS-systemet måste fungera för att bilen ska kunna passera besiktningen men gäller detta även ASC? Jesperado? | |
| Så vitt jag vet får inga varnings lampor vara tända vid besiktningen , det är ju dessutom ett säkerhetssystem som är ur funktion. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det är ju lurigt, ASC kan du ju stänga av själv men inte ABSen borde var samma som airbaglampan tycker man som också är ett säkerhetssystem som inte kontrolleras av bilprovningen. Som sagt Jeppe får reda ut detta. ///MVH Hasso Länk |
|
Talade med bilprovningen för en vecka om just detta. Det var en klurig fråga,som de sa.Men de tre snubbarna som jag diskuterade detta med skulle släppa igenom det pga det har inget med säkeheten att göra.Även om lampan lyser. Men, som dom också sa. Är det någon grinig gubbe som besiktigar, så kan det bli anmärlning. Om man tolkar detta rätt så: Bilen borde godkännas, men har man otur så blir det anmärkning. Har förövrigt detta problem själv med min 523. |
|
| Jag besiktade bilen idag och den gick igenom med lysande ASC-lampa och utan anmärkning. :o) | |
|
Det finns ingen anmärkning att rikta mot en lysande ASC-lampa, oavsett hur "grinig" "gubben" är... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.