|
|
|
|---|---|
|
tänkte vaxa bilen imrogon . färg .. matallic calypsoröd e30 320=) har kollat lite på tutles nya bilvax som slägs i en svart flaska med gön etikett om jag inte misstar mig . har kört med sonax flytande rubbing o vax man blev inte helt nöjd med det för lättflytade för min smak ska aplicera vaxet med maskin ( dubbel trissor) har ny några andra bra tips o erfarenheter som ni provat .. OBS ! vaxet ska kunnas köpas på mekonomen . autoexperten . adcenter .. eller nåon anna butik.. | |
|
Sonax proffesional Polish skall du ha. En helt annan produkt än Sonax vanliga konsumentserie. Specialgjort för maskinpolering, lättarbetat och lösningsmedels fritt. Säljs enbart på "storförpackningar" men håller länge då det är drygt. Säljs tyvärr inte över allt. Du får kolla upp vem som för Sonax Pro linje nära dig. Annars lär du hitta mera info här: Länk Aliquando et insanire iucundum est. |
|
|
Jag har köp min Sonax pro produkt hos AutoExperten. Dom flesta butikerna bör kunna plocka hem det åt dig om det inte finns på lager. Aliquando et insanire iucundum est. |
|
|
Mekonomen har Sonax Pro i sitt beställningssortiment, om de inte redan har det på hyllan. Dvs de tar hem det till dig. Brukar ofta gå riktigt fort att få fram, i alla fall de gånger jag har beställt. Lycka till! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| Testa Autosmarts Polish med hårdvax (blå kork) sedan går du på med hårdvaxet (röd kork). Speciellt anpassat för att läggas med maskin, jag använder inget annat, det kanske bästa med det är att det inte fastnar på lister utan kör över all plast också =) | |
|
men turtles nya vax då ? någon som har provat det ? och vad är det för specillt med det dära sonax vaxet ? .. snälla förklara |
|
porta |
Autosmarts konsumentserie är jag inte imponerad av. Varför begränsar du dig till Mekonomen och autoexperten? Konsumentprodukter skall du undivka, de är dyra och inte alls lika bra som "proffsprodukterna".Skaffa dig en proffscleaner/polish och ett bra vax för ~500kr. Räcker länge och du får mkt bättre resultat. www.lj-trading.se/webshop har båda Lahega och Smartab samt många andra prylar. |
|
Prova dig fram och skapa dig egna uppfattningar om vad som är bra eller inte. Det är mitt tips. Erfarenhet får man när man inte läser bruksanvisningen så att säga :) Folk på forumet har inte en enad uppfattning om vad som är bäst, pga personliga erfarenheter samt tycke o tänk. 10 000 here i come :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
porta |
Jag har provat mig fram och finner inte varför alla är lyriska över Smartabs skandinaviska hårdvax eller Sonax flytande vax? Ngn som kan berätta det för mig? |
|
Porta: Nej, de har jag inget svar på. Sonax Pro och Lahegas sortiment är favoriter hos mig. Jag provar mer och mer Meguair produkter vilka i princip alla verkar hålla hög kvalite, tyvärr även högt pris. Sonax flytande hårdvax tycker jag är bra till fälgar och inget annat :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Porta: Nej, tyvärr kan jag inte det. Smartab's grejjor är väl som vilket annat konsumentvax som helst? Så, jag håller med dig där. /Marcus |
|
|
Wendtan: Om du är intresserad av lite bättre priser så kolla med Rick: Länk (Rekommenderad från c:a 30 amerikanska köpare på meguiarsonline, samt mig. Billigt och snabbt, det enda gisslet är egentligen svenska tullen) /M |
|
|
jag vet att ditec andvänder lahegas vax ;D .. o kollade i sag .. vad dem kostar .. crika 300 kr för en lite flaka .. piss dyrt.. körde med autosmarts flytande hård vax .. fick jävligt fint reslutat .. |
|
porta |
Smartabs flytande hårdvax med ett literpris på närmare 400kr. Billigt. |
|
Darklight: Tackar för tipset, skall beställa lite zaino produkter i helgen hade jag tänkt. Hans priser är helt okej, så de är möjligt att jag beställer lite av Rick med :) Alex: Varför frågar du om hjälp när du ändå inte lyssnar på vad folk föreslår? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.