AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
716

Orinalradio på denna Alpina B12?

Juhas 530i
Se på bilden ifrån cockpiten på denna e32 b12

Länk

Den blåa Alpinan har en radio jag är intresserad av eftersom jag råkar ha en likadan på min 530 från 93. Min slutade dock fungera för en vecka sedan och jag tror att denna modellen kan ha varit originalmonterat på 92or och 93or. Var kan jag hitta en liknande för jag vill verkligen inte att förstöra bilens insida med en hypermodern stereo med massa tonårslullull i (mp3, discolights, silverfärgad panel osv).

Radion är av typen Kenwood KRC-854RD

Min radio hittar inte fm-bandet.

Mvh Juha
Juhas 530i
ORIGINAL skall rubriken lyda förstås.

Mvh Juha
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Satsa på en Nakamichi cd då , dom ser mkt diskreta ut och passar bra in i bmw:s original utseende. Länk
Juha:Varför inte prova att söka på ordet "antennförstärkare AND E34" så kanske du kan få igång radion igen.. eller en blaupunkt då dom brukar vara ganska diskreta i desginen

HeWi: har Nakka nån svensk ÅF nuförtiden??

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
16
honki
BMW 328 Ci -99
bakåtsträvare vid 34 års ålder !!? kasettspelare känns väl lite pasé !
jag förstår att man inte vill ha silver och blink blink !! kolla in årets modeller av clarion, svarta och diskreta.

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Gasar-Magnus: Jag vet att PM-Shopen har i sitt demo ställ samt BAE Länk men det finns säkert flera som säljer.
Juhas 530i
Coolt musik har Nakamichi-länken i alla fall. Tar dig liksom bakom i tiden!

Jag vet inte om det kan vara antennförstärkaren. En dag när det var -20 grader kallt tryckte jag dit frontpanelen och fick bara grönt lys på displayen, inga kanaler ingenting. Nu var detta inte första gången det hände så jag tänkte inte det var nåt allvarligt, brukade oftast börja fungera när det blev varmt i bilen. Men inte den här gången. Efter en dag på jobbet lyste panelen fortfarande utan att tändningen var påslagen, vilket den inte skall göra. Och efter den dagen finns inget fm-läge även om man trycker på fm-knappen. Det verkar som on radion har fått hjärnblödning-

Mvh Juha
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Det har ingenting med antenn förstärkaren att göra om den beter sig som du beskrivit utan din radio har nog pajat.
Juhas 530i
Hewi!

Du har nog rätt, radion har nog pajat. Dom där Nakamichi grejorna ser inte så dumma ut, ett Japanskt namn men tillverkat i USA eller? Har inte hittat någon norsk återförsäljare med prisuppgifter, men har den känslan att det kan bli dyrt. Säg att jag har 10 000 för ett eventuellt system, blir det bra dunk i så fall? Det viktigaste av allt, det FÅR ICKE SYNAS!

Och hur var det med originalradion, har denna modell varit en av dom nybilskunderna kunde beställa vintern 93 (Kenwood KRC-854RD)?

Någon som vet?

Mvh
Juha
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Om du räknar in en ny cd i dom 10000 så blir det inte mkt över till slutsteg , basar , framsystem. Ett hyfsat system till din bil skulle kunna se ut såhär:
Framsystem: 5.25" kit med middarna i original uttag+disk i instr brädans original uttag.
1st 12"bas i låda bak.
1st 4-kanals slutsteg att driva allt med.
Typ som Pluspaketet hos:Länk för 6100kr
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.