|
|
|
|---|---|
| har ett mycket störande fel med mitt larm nu, låste iaf bilen och gick in. sen skulle ja ut o köra och då gick de inte och stänga av larmet. har märkt att de som inte funka riktigt särskilt med upplåsningen innan. har bytt batterier i dosan, men de blir inge bättre. vad kan det vara som spökar? styrenheten kanske? | |
| meeen nån kan eller vet nått | |
|
Har haft lite risiga erfarenheter av Defa på tidigare bilar. Då fick man larma av och larma på några gånger, sedan funkade det. Har nu ett Defa på min 330 och det funkar klockrent. Carl |
|
|
Hej, DEFA har haft jätteproblem med 820 & 821, särskilt larm monterade -99 och framåt. Problemet är just det du beskriver att fjärrkontrollerna slutar att fungera och nya går ej att läsa in. DEFA har haft förlängd garanti på dessa larm, men den har upphört. Mitt tips! Riv ut ditt DEFA larm och ersätt med Cargard 950-S alt T70 med centrallåsadapter. Då kommer det att funka sen! Mvh / Andreas |
|
|
Humm, mitt DEFA är monterat 01 och jag har aldrig haft problem med det. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Hej Micke, skönt att ditt larm funkar bra! Har jobbat med billarm i 15 år. Min uppfattning är att DEFA larmen kan strula en del efter några år. Hur larmet är monterat spelar givetvis in, men jag har rivit ut massor med gamla Patriot och även några 820 - 821 och ersatt med nya larm. Har sedan 1993 haft en enda Cargard hvudenhet som strulat, annars brukar det bara vara fjärrkontrollerna som får bytas. Mvh / Andreas |
|
|
Hur det är installerat kan man ju undra. Var under instrumentbrädan och spekade i annat ärende och insåg att den montören inte har sinne för snygg kabeldragning. ALLA kablar till larmet i ett enda stort virrvarr och märkliga pålödningar på befintliga kablar. Tex. Varför i hela friden skalar man en original jordkabel 10 cm från sin bult och löder fast jorden till larmet där? Jag hade iaf monterat en kabelsko och skruvat fast den i bulten med övriga jordkablar. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Ja du, kolla gärna min sida www.akmobilkonsult.se under "tjänster" billarm" och "bilar med eftermonterad startspärr" så får du se ett riktigt skräckexempel.. ;-) Detta larm har trots monteringen hållit i flera år, men rasat till sist. Mvh Andreas |
|
|
Förutom kabelskorna p dem bilderna så kunde det varit min bil. Ser nästan ut så. BRRRRR. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Hej, hade lite strul med mit DEFA 821x, jag kontaktade DEFA i Sverige (KGK) ingen lycka. Kontaktade sedan tillverkaren i Norge dvs DEFA AS. De kontrollerade mitt larm, bestämde sig sedan för att byta ut det på garanti fast det var åtta år gammalt, pga konstruktionsfel. Helt överlägset imponerande, har aldrig hört talas om något liknande, KÖP DEFA, strålande företag!!!!!!! Snacka om fullständig trygghet i sitt köp, ingen annan tillverkare av larm kan mäta sig med detta. MVH E36cab98 / Lasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.