AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
918

Panik! Styrbox-strul 518 94:a

Pe
147
Peps
BMW 520i -89
Vad är det som händer? Jag håller på att hjälpa svårmod med hennes 518 94:a uttagen 940810. Hennes styrbox har brunnit ( ett slutsteg brann) och jag har därför jagat på skrotarna och fått tag på ny. Gamla boxen gjorde att den bara gick på tre burkar men med den nya kom det inte en gnista nå´nstans. Fick skicka tillbaka den skrotinköpta och fick tag på en ny på en annan skrot, resultatet det samma, ingen gnista alls!! Vad kan det vara som fanar sig?? Skall det inte gå att byta box??? Kan det vara nå´t strul med ev. immobilizer, jag vet inte om hon har det men hennes startnyckel är BMW-original och har inbyggda larmknappar i sig sittandes efter varandra (onödig info?)Alla boxarna har samma bosch-nummer och samma BMW-nummer. De nya boxarna kommer från bilar som är tidiga 95:or Alla med M43 motorer. Snälla vad skall jag göra? Svårmod åker aldrig härifrån.
Alla tips och råd mottages mer än tacksamt och helst skyndsamt. / Peps
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Här har du lite att gå på Länk

Mvh/Micke
Min 02sida
Länk
Pe
147
Peps
BMW 520i -89
Bytte tidigare ut tändkassetten och såg då att inte heller den nya gav gnista till 4:ans stift. Satte tillbaka den gamla och undersökte styrboxen och såg att den brunnit. Ny box med gamla proben och den funkar nu men fortfarande ingen gnista på 4:an. Kan det vara kortis/fel i den gamla tändkassetten som gjorde att styrboxen havererade så att jag fick 2 fel, både kassett och box?
Vore oerhört glad för tips o.dyl. / Peps
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.